تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 خرداد 1401 - 22:31
کد خبر : 91304

بیمه کارخانه ناایمن کربنات سدیم توسط بیمه سامان

بیمه کارخانه ناایمن کربنات سدیم توسط بیمه سامان

بیمه تعاون به دلیل ریسک بالا فسخ کرده بود؛ بیمه سامان کارخانه ناایمن کربنات سدیم را بیمه کرده است کارخانه دو سال ساخت شده کربنات سدیم فیروزآباد در استان فارس، روز دوشنبه دچار حادثه انفجار و اشاعه گازهای سمی شد و جدای از خسارات فراوان مالی باعث مصدوم شدن بیش از ۱۴۰ نفر از کارکنان

بیمه تعاون به دلیل ریسک بالا فسخ کرده بود؛ بیمه سامان کارخانه ناایمن کربنات سدیم را بیمه کرده است

کارخانه دو سال ساخت شده کربنات سدیم فیروزآباد در استان فارس، روز دوشنبه دچار حادثه انفجار و اشاعه گازهای سمی شد و جدای از خسارات فراوان مالی باعث مصدوم شدن بیش از ۱۴۰ نفر از کارکنان آنجا شد.

روابط عمومی بیمه سامان چند روز بعد از بروز حادثه، امروز(پنجشنبه) در اطلاعیه‌ای دیرهنگام اعلام کرد که کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، تحت پوشش بیمه مهندسی تمام خطراموال صنعتی این شرکت قرار دارد و کارشناسان نیز برآورد میزان خسارت وارده را آغاز کرده اند.

پیش از بروز حادثه وضعیت بد این کارخانه و نقص‌های ایمنی آن به حدی مشهود بوده که حتی کارکنان این مجتمع برای حفاظت از جان خود در چند نوبت اقدام به تعطیل کردن کار و خروج از کارخانه می‌کنند که با وساطت مدیران و وعده واهی رفع نواقص، دوباره به کار برمی‌گردند.

از طرفی آنطور که ریسک نیوز گزارش داده، شرکت بیمه تعاون که پیش از این بیمه گر «مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان کارخانه» کارخانه کربنات سدیم بوده، به مدیران آن هشدار تشدید خطر را اعلام می‌کند اما مدیریت کارخانه تشدید خطر و افزایش حق بیمه متناسب با آن را نمی‌پذیرد و در نهایت قرارداد فسخ می‌شود. مدت کوتاهی بعد از آن هم این حادثه رخ می‌دهد.

در این حادثه جدای از این که باید مدیران این کارخانه مورد پرسش جدی قرار بگیرند و بابت قصور احتمالی خود در قبال جان و سلامت کارکنان توضیح بدهند، در حوزه صنعت بیمه نیز شرکت بیمه‌گر این حادثه باید پاسخگوی سوالاتی باشد.

اینکه شرکت بیمه سامان بر اساس چه اصول بیمه‌گری اقدام به صدور «بیمه مهندسی تمام خطراموال صنعتی» برای کارخانه‌ای کرده که چنین مشکلات واضح و مشهودی داشته است؟ آن هم زمانی که بیمه‌گر قبلی این مجموعه هم متوجه این مشکلات شده و قرارداد خود را فسخ کرده است.

همانند حادثه متروپل دوباره این مساله نیز مطرح می‌شود که آیا بیمه سامان با بیمه کردن این کارخانه و دادن اطمینان بیمه‌ای به مدیران آن در بروز حادثه نهایی نقش نداشته است؟ آیا اگر هیچ شرکت بیمه‌ای اقدام به صدور هیچ پوشش بیمه‌ای برای این کارخانه(و کارخانه‌های مشابه) نمی‌کرد مدیران این شرکت‌ها به فکر حل واقعی نواقص خود نمی‌افتادند؟

️واقعیت این است که بیمه‌گری نه به معنای خرید ریسک‌های موجود به هر قیمتی، بلکه مدیریت صحیح ریسک‌های پذیرفته شده است و این یعنی شرکتی بیمه‌ای همانند بیمه سامان در پوشش مجموعه‌ای با این نواقص باید ملاحظات بیشتری را در نظر می‌گرفت و صرفا برای اینکه حق بیمه بیشتری دریافت کند نباید تن به پوشش چنین ریسک مشهود و محتملی می‌داد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....