تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 22:26
کد خبر : 148831

گام بلند شاخص به سمت کانال بالاتر+ اینفو

بورس پر رونق ماند

بورس پر رونق ماند

امروز ارزش معاملات خرد سهام دومین رکورد پاییز امسال را ثبت کرد و رونق روز پیشین را حفظ کرد. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه یازدهم آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲۷ هزار و ۴۳۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحد

امروز ارزش معاملات خرد سهام دومین رکورد پاییز امسال را ثبت کرد و رونق روز پیشین را حفظ کرد.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه یازدهم آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲۷ هزار و ۴۳۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۸ هزار و ۷۳ واحد در رقم ۷۲۸ هزار و ۷۱۸ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۸۰ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۵۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۷۶۱ واحد به سطح ۱۳۰ هزار و ۹۱۲ واحد رسید.

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، فملی و ومعادن نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل سدشت، کنور و ثفارس از معدود نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، انتخاب و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای تماوند، پارتا و وهور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، کرومیت و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۳ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزارو ۸۷۷ میلیارد تومان بود که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش یک درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان رسید که دومین رکورد در پاییز امسال است.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، ۷۲ نماد صف خرید داشتند و ۵۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۸۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۵ درصدی به ۴۶۷ میلیارد تومان رسید.

گام بلند شاخص به سمت کانال بالاتر+ اینفو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....