تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 12:23
کد خبر : 18365

بسته تشویقی سرمایه گذاری در اتریش

بسته تشویقی سرمایه گذاری در اتریش

براساس اعلام وزارت فدرال دیجیتال سازی و اقتصاد اتریش ، دولت اتریش به سرمایه گذارانی که در فاصله اول سپتامبر ۲۰۲۰ تا پایان فوریه ۲۰۲۱ مبالغی بین ۵ هزار تا ۵۰ میلیون یورو در این کشور سرمایه گذاری نمایند ، به میزان ۷ تا ۱۴ درصد کمک هزینه (مشوق ) پرداخت می کند. سرمایه گذاری

براساس اعلام وزارت فدرال دیجیتال سازی و اقتصاد اتریش ، دولت اتریش به سرمایه گذارانی که در فاصله اول سپتامبر ۲۰۲۰ تا پایان فوریه ۲۰۲۱ مبالغی بین ۵ هزار تا ۵۰ میلیون یورو در این کشور سرمایه گذاری نمایند ، به میزان ۷ تا ۱۴ درصد کمک هزینه (مشوق ) پرداخت می کند.

سرمایه گذاری در حوزه های دیجیتال سازی ، محیط زیست ، علوم زیستی و پزشکی مشمول مشوق ۱۴ درصدی می شود. همچنین سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر نیز از مشوق ۱۴ درصدی بهرمند خواهد شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش ،به گفته وزیر دارایی اتریش ، مبلغ یک میلیارد یورو از سوی دولت برای تشویق شرکتها به سرمایه گذاری در شرایط رکود ناشی از همه گیری کرونا اختصاص یافته است. پیش بینی شده شرکتها با استفاده از این بسته حمایتی بتوانند تا پایان سال ۲۰۲۱ ، حداقل ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد نمایند . این کمک های پرداختی معاف از مالیات بوده و بلاعوض می باشند. ورود سرمایه به چرخه مالی شرکتها می بایست حداکثر تا ۱ مارس ۲۰۲۱ صورت پذیرد.

بسته کمکی تشویق سرمایه گذاری ، با هدف تقویت رشد اقتصادی و بهبود شرایط رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا ارائه گردیده است. دولت اتریش تا تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۲۰ مجموعا ۴۲ میلیارد یورو بسته کمکی شامل کمک مستقیم و بلاعوض به شرکتها و بنگاه های اقتصادی و تسهیلات مختلف اعلام نموده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....