تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 3:14
کد خبر : 83657

برترین دانشگاههای جهان

برترین دانشگاههای جهان

  تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا و رتبه بندی دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی QS هدف بزرگانی است که وقت خود را برای تحصیل در دانشگاه تلف نمی کنند. بنابراین برای رسیدن به اهداف بزرگ خود در خارج از کشور تحصیل می کنند. برخی از مزایای برجسته تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان

 

تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا و رتبه بندی دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی QS هدف بزرگانی است که وقت خود را برای تحصیل در دانشگاه تلف نمی کنند. بنابراین برای رسیدن به اهداف بزرگ خود در خارج از کشور تحصیل می کنند. برخی از مزایای برجسته تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان شامل تحصیل با کیفیت، تحصیل نزد اساتید مشهور جهان و کسب مدرک معتبر جهانی می باشد. مدارکی که نشان دهنده دانش و تجربه ارزشمند دانش آموز باشد. به همین دلیل این افراد پس از فارغ التحصیلی می توانند بالاترین مناصب را در هر نقطه از جهان به خود اختصاص دهند.

 

بر اساس رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه از ۸۵ کشور مختلف وجود دارد. این دانشگاه ها بر اساس معیارهای خاصی از جمله اعتبار آنها نزد جامعه دانشگاهی و نزد کارفرمایان و مدیران مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این مقاله قصد داریم ابتدا رتبه بندی ۱ تا ۱۰ بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۱۹ را ارائه کنیم و سپس به معرفی بهترین دانشگاه های جهان در ۸۵ کشور مختلف بپردازیم.

 

دانشگاه کالج لندن UCL

دانشگاه کالج لندن بالاترین امتیاز را در شاخص اعتبار آکادمی دارد و همچنین دارای رتبه خوبی برای جمعیت دانشجویان بین المللی خود است که باعث می شود دانشگاه کالج لندن یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل باشد.

دانشگاه شیکاگو

در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۱۹، دانشگاه دولتی شیکاگو جایگاه خود را در رتبه نهم جهان تثبیت کرد و توانست امتیاز ویژه ای را برای جمعیت دانشگاهی خود در بین جمعیت دانشگاه های جهان باز کند.

کالج امپراتوری لندن

امپریال کالج لندن در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان در رتبه هشتم قرار گرفت و در حال حاضر بالاترین رتبه را در دانشگاه لندن دارد. مانند UCL، امپریال کالج لندن امتیاز بسیار خوبی برای شاخص دانشجویان بین المللی خود دارد. این بدان معناست که اگر بتوانید دانشجوی امپریال کالج لندن باشید، می توانید یکی از موفق ترین فارغ التحصیلان با استاندارد آموزشی بسیار بالا در جامعه جهانی و دانشگاهی باشید.

موسسه فناوری فدرال سوئیس زوریخ، ETH زوریخ

ETH Zurich یا موسسه فناوری فدرال سوئیس دارای بالاترین رتبه های علمی در قاره اروپا است و امسال توانست در بیان رتبه ها به جایگاه برتر دست یابد. این دانشکده بهترین رتبه را در بین اعضای هیئت علمی و همچنین میزان پژوهش دارد.

 

مدرسه کمبریج

دانشگاه کمبریج جایگاه ویژه‌ای در رتبه‌بندی امسال دارد، اما مهم‌ترین دستاورد دانشگاه کمبریج این است که امسال توانست از رقیب بعدی خود یعنی دانشگاه آکسفورد پیشی بگیرد و به دلیل شهرتش در بین جامعه دانشگاهی و کارفرمایان دانشگاه آکسفورد موقعیت خود را نشان داده است.

دانشگاه آکسفورد

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان می دهد که آکسفورد و کمبریج توانستند در شرایط برابر در بازار رقابتی دانشگاه با یکدیگر رقابت کنند. اما آکسفورد یک پله بالا رفت و در رتبه پنجم جهان قرار گرفت. علاوه بر این، این دانشکده توانسته از نظر اعتبار و اعتبار از اعضای دانشگاهی و کارفرمایان و نسبت دانشجویان داخلی و خارجی نمره بالاتری کسب کند.

موسسه فناوری کالیفرنیا، کلتک

کوچکترین دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان، موسسه فناوری کالیفرنیا است که توانسته رتبه چهارم را در جهان کسب کند. به دانشجویان این موسسه آموزش عالی بهترین آموزش ممکن داده می شود و توانسته اند از طریق تربیت معلمان بسیار مجرب و ارزشمند دانش کسب کنند.  همچنین ثبت شرکت ترکیه  راهی برای ورود به دنیای کار پس از اتمام تحصیل در دانشگاههای بزرگ است.

کالج هاروارد

کالج هاروارد در رتبه سوم جهان قرار دارد. کالج هاروارد به دلیل شهرت جهانی بالا و اعضای هیئت مدیره بسیار با تجربه و شناخته شده در میان کسانی که مایل به ادامه تحصیل و تحصیل هستند، شناخته شده است.

دانشگاه استنفورد

استنفورد سال گذشته توانست جایگاه خود را در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان حفظ کند و همچنان در جایگاه دومین دانشگاه برتر جهان باقی بماند. یک هیئت علمی بسیار با تجربه با جمعیت دانشگاهی بسیار با تجربه، دانشگاه استنفورد را به یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان در طول تاریخ خود تبدیل کرده است.

موسسه فناوری ماساچوست، MIT

موسسه فناوری ماساچوست به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شود. این هفتمین سالی است که موسسه فناوری ماساچوست این عنوان جایزه را کسب می کند.

سازمان ها و مؤسسات مختلفی وجود دارند که سالانه دانشگاه های سراسر جهان را بر اساس عملکردشان رتبه بندی می کنند. برخی از مؤلفه هایی که این مؤسسات برای رتبه بندی دانشگاه ها به آن توجه می کنند عبارتند از: کیفیت امکانات دانشگاه، تعداد مقالات علمی تولید شده در سال، جوایز جهانی کسب شده توسط دانشگاه، درصد اشتغال دانشجو پس از فارغ التحصیلی، قدرت علمی و اجتماعی. از دانشگاه و وسعت دانش اساتید. دانشگاه.

دانشگاه آکسفورد

دومین دانشگاه معتبر در لیست QS، دانشگاه آکسفورد است که یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است. بیش از ۲۴۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۴۵ درصد آنها را دانشجویان بین المللی از ۱۶۰ کشور مختلف تشکیل می دهند که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند. برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد، یک دانشجوی بین المللی باید یک امتحان ورودی را پشت سر بگذارد و نمره قبولی را کسب کند. آزمون های ورودی دانشگاه آکسفورد توسط ارزیابی کمبریج (CAAT) برگزار می شود.

 

آزمون های مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه بسته به رشته ای که فرد قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت است. برخی از آزمون های برگزار شده در این دانشگاه عبارتند از: آزمون BMAT، آزمون CAT، آزمون MAT و آزمون PAT. آزمون های انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه نیز آزمون های تافل یا تافل iBT، آیلتس و زبان انگلیسی CPE می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....