تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 11:51
کد خبر : 159826

بایسته های آموزشی و تربیتی به قلم فاطمه حایری شیرازی

بایسته های آموزشی و تربیتی به قلم فاطمه حایری شیرازی

اقتصاددان :برنامه های پیشنهادی ۱- پرورش وتربیت استعدادها ی دینی وعلمی ۲-تعمیق تربیت وآداب اسلامی ،تقویت اعتقادوالتزام به ارزش های انقلاب اسلامی ۳-ترویج وتعمیق فرهنگ حیا،عفاف وحجاب متناسب باقابلیت هاوظرفیت های نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی ۴-تقویت بنیان خانواده وکمک به افزایش سطح توانایی ها ومهارت های خانواده درایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضای جامعه

اقتصاددان :برنامه های پیشنهادی

۱- پرورش وتربیت استعدادها ی دینی وعلمی

۲-تعمیق تربیت وآداب اسلامی ،تقویت اعتقادوالتزام به ارزش های انقلاب اسلامی

۳-ترویج وتعمیق فرهنگ حیا،عفاف وحجاب متناسب باقابلیت هاوظرفیت های نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی

۴-تقویت بنیان خانواده وکمک به افزایش سطح توانایی ها ومهارت های خانواده درایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضای جامعه اسلامی

۵-تامین وبسط عدالت دربرخورداری از فرصت های تعلیم وتربیت با کیفیت مناسب باتوجه به تفاوت هاوویژگی های دختران وپسران ومناطق مختلف کشور

۶-تنوع بخشی به محیط های یادگیری درفرایندتعلیم وتربیت رسمی عمومی

۷- افزایش نقش مدرسه به عنوان یکی ازکانون های پیشرفت محلی به ویژه درابعادفرهنگی – اجتماعی

۸-افزایش مشارکت نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی ومدرسه ومعلمان ودانش آموزان دررشدوتعالی کشوردر عرصه های دینی،فرهنگی واجتماعی درسطح محلی وملی به عنوان نهاد مولدسرمایه انسانی ،فرهنگی،اجتماعی ومعنوی

۹- جلب مشارکت ارکان سهیم وموثروبخش عمومی وغیردولتی درتعلیم وتربیت رسمی عمومی

۱۰-ارتقاءمنزلت اجتماعی وجایگاه حرفه ای منابع انسانی باتاکیدبرنقش الگویی وجایگاه معلم

۱۱-بازمهندسی سیاست هاوبازتنظیم اصول حاکم بر برنامه ی درسی تربیت معلم با تاکید برکارورزی و…

۱۲- برقراری الگوی جبران خدمات

photo 2024 03 04 12 56 27 اقتصاددان نوشته

۱۳- افزایش نقش شوراهای آموزش وپرورش استان ،مناطق ومدارس درتقویت فعالیت های تربیتی استان ومنطقه ومدرسه درچارچوب سیاست ها وبرنامه های ملی

۱۴- ایجاد ومتناسب سازی فضاهای تربیتی باویژگی هاونیازهای دانش آموزان واقتضائات فرهنگ اسلامی – ایرانی وشرائط اقلیمی،فرهنگی وجغرافیایی

۱۵- اصلاح محتوا،ارتقای جایگاه،افزایش کیفیت وکارآمدی علوم انسانی درنظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی مبتنی برمبانی دینی درچارچوب نظام معیار اسلامی

۱۶- تنوع بخشی درارائه خدمات آموزشی وفرصت های تربیتی متناسب بامصالح جامعه ،نیازهاوعلایق دانش آموزان درراستای شکوفایی استعدادهای آن ها

۱۷- ارتقای کیفیت فرایند تعلیم وتربیت با تکیه براستفاده هوشمندانه ازفناوری های نوین

۱۸- تغییرونوآوری درنظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی بارویکردتعالی بخش،پویا وبالنده

۱۹- استقرارنظام ارزشیابی وتضمین کیفیت درتعلیم وتربیت رسمی عمومی

۲۰- تامین،تخصیص وتنوع بخشی به منابع مالی ،مدیریت مصارف متناسب با نیازهای کمی وکیفی نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی

۲۱- بازنگری وبازمهندسی ساختارها ورویه ها و روش ها

۲۲- ارتقاء وبهبودمستمرکیفیت نظام کارشناسی ،مدیریت وراهبردی آموزشی وتربیتی درنظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی

۲۳- توسعه ی ظرفیت پژوهش ونوآوری ،نظریه پردازی ومستندسازی تجربیات تربیتی بومی

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....