تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399 - 11:32
کد خبر : 24209

بایدن نمی تواند مشکلات ساختاری اقتصاد را حل کند

بایدن نمی تواند مشکلات ساختاری اقتصاد را حل کند

با بازگشت امریکا به برجام تجارت خارجی ایران به وضعیت عادی برمی گردد یک کارشناس اموراقتصادی معتقد است با آمدن بایدن مشکلات اقتصادی ایران رفع می شود، زیرا بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران ساختاری است و سیاست غلط پولی و مالی این مشکلات بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است، اما با بازگشت امریکا به برجام،

با بازگشت امریکا به برجام تجارت خارجی ایران به وضعیت عادی برمی گردد

یک کارشناس اموراقتصادی معتقد است با آمدن بایدن مشکلات اقتصادی ایران رفع می شود، زیرا بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران ساختاری است و سیاست غلط پولی و مالی این مشکلات بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است، اما با بازگشت امریکا به برجام، بخش تجارت خارجی ایران به وضعیت عادی باز می گردد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ، «هادی حق شناس»  افزود: با این حال نباید انتظار داشت که همه مشکلات اقتصادی ما با بازگشت امریکا به برجام برطرف شود، زیرا مشکلات ساختاری اقتصادی ایران همچنان محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد: همانطوری که ترامپ قبل از ریاست جمهوری وعده داده بود پس از انتخاب شدن به ریاست جمهوری، این کشور از معاهده بین المللی پاریس خارج شد، عملیات دیوار کشی را در مرز امریکا و مکزیک آغاز کرد و از برجام خارج شد.

حق شناس با بیان اینکه معمولا کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا پس از انتخاب شدن به وعده های خود عمل می کنند، افزود: دو دلیل وجود دارد که با انتخاب بایدن به ریاست جمهوری، امریکا به برجام برگردد یکی اینکه برجام میراث دولت اوباما است و بایدن در آن زمان معاون اوباما بود و دیگری اینکه بایدن وعده داده است که در صورت انتخاب شدن، امریکا به برجام بازمی گردد.

وی یادآورشد: این به این معنی نیست که با آمدن بایدن مشکلات اقتصادی ایران رفع می شود، زیرا بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران ساختاری است و سیاست غلط پولی و مالی این مشکلات بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است.

این کارشناس امور اقتصادی تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی بیافتد در این صورت تحریم های ظالمانه برداشته می شود و با آغاز فروش نفت، تجارت بین المللی ایران به روال عادی بر می گردد.

حق شناس اظهارداشت: از سال ۹۷ که تحریم های ظالمانه شروع شد در تجارت خارجی ایران اختلالات زیادی به وجود آمد و اقتصاد ایران رشد منفی پیدا کرد و همزمان نرخ بیکاری نیز در کشور افزایش یافت.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: به دلیل تحریم های ظالمانه برخی از شاخص تکانه های اقتصادی در ایران منفی شد و انتظار می رود که در شرایط جدید و در صورت بازگشت به برجام شاخص تکانه های اقتصادی ایران از جمله بازرگانی خارجی، واردات و صادرات و فروش نفت ایران به روال عادی برگردد.

حق شناس در پایان بیان کرد: همانطوری که بازارهای جهانی به انتخاب بایدن واکنش نشان دادند، بازارهای ایران نیز به آمدن بایدن واکنش نشان داد و انتظار این است که با بازگشت امریکایی ها به برجام این مساله بر روابط تجاری ایران اثرگذار باشد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....