تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 21:55
کد خبر : 159257

بانک‌ها در بازار باز گرد و خاک به پا کردند

بانک‌ها در بازار باز گرد و خاک به پا کردند

تقاضای شبکه بانکی برای وام‌گیری از بانک مرکزی به ۱۷۴ هزار میلیارد تومان رسید در تاریخ عملیات بازار باز بانک مرکزی، رقم سفارش‌های ارسالی بانک‌ها در این بازار، تنها در یک هفته بیشتر از هفته جاری بوده است که این موضوع از تب و تاب شدید بانک‌ها برای جذب منابع نقد حکایت دارد. امروز بانک

تقاضای شبکه بانکی برای وام‌گیری از بانک مرکزی به ۱۷۴ هزار میلیارد تومان رسید

در تاریخ عملیات بازار باز بانک مرکزی، رقم سفارش‌های ارسالی بانک‌ها در این بازار، تنها در یک هفته بیشتر از هفته جاری بوده است که این موضوع از تب و تاب شدید بانک‌ها برای جذب منابع نقد حکایت دارد.

امروز بانک مرکزی با انتشار گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی، داده‌های مربوط به نرخ‌های بازار باز و بازار بین بانکی را به‌روزرسانی کرد. با استناد به گزارش متتشر شده از سوی بانک مرکزی، در هفته نخست اسفند ماه سال ۱۴۰۲ رقم سفارش‌های ارسال شده توسط بانک‌های کشور برای دومین هفته متوالی صعودی شده و رکورد جدیدی را از خود به‌جا گذاشته است. البته بانک مرکزی این هفته نیز به سقفی که به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر برای تزریق پول در بازار باز تعیین کرده، پایبند بود و رقم وام‌دهی به بانک‌ها را با وجود افزایش تقاضای بانک‌ها، ثابت نگه داشت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  همچنین بر اساس گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی منتشر شده توسط بانک مرکزی، جزئیات عملیات بازار باز این هفته همچون هفته‌های قبل بوده است؛ طوری که حداقل نرخ توافق بازخرید همچنان ۲۳ درصد بوده و مدت توافق بازخرید که سررسید وام‌های پرداختی توسط بانک مرکزی به شمار می‌رود نیز هفت روزه است.

بازار باز 12.07

جولان بانک‌ها در بازار باز

با استناد به داده‌های بانک مرکزی، در نخستین هفته اسفند ماه، ۲۴ بانک و موسسه اعتباری غیربانکی در چهل و نهمین حراج عملیات بازار باز امسال مشارکت کرده‌ و سفارش‌های خود برای جذب نقدینگی را به بانک مرکزی ارسال کرده‌اند.

در بازار باز این هفته، سفارش‌هایی به مبلغ ۱۷۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی ارسال شد که این رقم بیشترین میزان ثبت شده از خرداد ماه امسال محسوب می‌شود. همچنین در تاریخ عملیات بازار باز بانک مرکزی، رقم سفارش‌های ارسالی بانک‌ها در این بازار، تنها در یک هفته بیشتر از هفته جاری بوده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....