تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 12:08
کد خبر : 157630

مسافرت‌های عید بهار؛

بازتاب مسیر چین به سوی پیشرفت

بازتاب مسیر چین به سوی پیشرفت

تازه‌ترین شماره نشریه هنگ کنگی «Asia Weekly» نوشت بدون حمل و نقل عید بهار، هیچ پیشرفتی در چین نخواهد بود.مسافرت‌های عید بهار جریانی از لشکرهای عاطفی است. نه تنها هر روز که می‌گذرد شبکه حمل و نقل بهبود می‌یابد، بلکه مسافرانی که طی بارش شدید برف امسال در جاده گیر افتاده بودند نیز از کشاورزان

تازه‌ترین شماره نشریه هنگ کنگی «Asia Weekly» نوشت بدون حمل و نقل عید بهار، هیچ پیشرفتی در چین نخواهد بود.مسافرت‌های عید بهار جریانی از لشکرهای عاطفی است. نه تنها هر روز که می‌گذرد شبکه حمل و نقل بهبود می‌یابد، بلکه مسافرانی که طی بارش شدید برف امسال در جاده گیر افتاده بودند نیز از کشاورزان نزدیک کمک‌های بی دریغی دریافت کردند که جدیدترین قدرت نرم چین را نشان می‌دهد.

بدون حمل و نقل عید بهار، هیچ انگیزه‌ای برای پیشرفت چین وجود نخواهد داشت. فشار میلیاردها نفر که در حال مسافرت هستند نه تنها برای جهان منحصربفرد است بلکه یک آزمون جدی برای جامعه چین نیز به شمار می‌رود.

طی دهه گذشته یا کمی بیشتر،‌ فشار مسافرت‌های تعطیلات عید بهار چین را به تسریع توسعه زیرساخت، تحول حمل و نقل ریلی کُند به بزرگترین شبکه ریلی فوق سریع جهان و ساخت جاده‌ها در تمام شهرها و روستاها وا داشته که نه تنها شهرها بلکه همه روستاها را نیز به هم وصل کرده است.

مجموع طول شبکه بزرگراهی چین از ایالات متحده سبقت گرفته و به قهرمان جهان تبدیل شده است.

طی تعطیلات عید بهار سال ۲۰۰۸، وزش باد و بارش شدید برف زیادی چین را فرا گرفت و «ایستگاه راه آهن گوانجو» یکی از مکان‌هایی بود که تحت تاثیر آب و هوایی بارانی سرد قرار گرفت. صدها هزار مسافر به دلیل اختلال در خطوط راه آهن روز و شب در این ایستگاه سرگردان بودند.

این اتفاق به یک نیرومحرکه قدرتمند برای چین تبدیل شد تا زیرساخت خود را به طور کامل توسعه دهد. چین باید ساخت شبکه‌های ریلی فوق سریع را سرعت می‌بخشید و تحقیق و توسعه فناوری‌های فوق پیشرفته بیشتری را به منظور مواجهه با چالش‌های مسافرت ایام عید بهار، به کار می‌گرفت.

آهنگ اشتیاق به ایجاد زیرساخت‌ها از آن زمان سرعت گرفته و نوآوری‌های فراوانی به کار گرفته شده که عبارتند از ماشین‌های حفاری تونل، استفاده از هوش مصنوعی، رُبات‌ها و پهپادها. این روند الگوهای تحقیق و توسعه منحصربفرد خود را دارد و دیگر وابسته به کشورهای غربی نیست.

غرب در شگفت است که چرا چینی‌ها طی تعطیلات سال نو یا عید بهار برای یک شام دورهمی به زادگاه خود می‌روند. در حقیقت حمل و نقل تعطیلات عید بهار جریانی از لشکرهای عاطفی است که به ایستگاه معنوی ملت چین ختم می‌شود.

دشواری آن مهم نیست، ما باید به زادگاه خود بازگردیم تا دورهمی را جشن بگیریم. این سنت تاریخی هزاران ساله ملت چین است که محمل شأن فرهنگ است و نشان دهنده انسجام قدرتمند مردم چین در سرار جهان.پشت این، یک نوع ژن فرهنگی وجود دارد گویی که مثل مسیر فصلی پرندگان مهاجر ابدی است.

برآورد شده که ۹ میلیارد سفر طی تعطیلات عید بهار ۲۰۲۴ انجام خواهد شد که از این میزان ۷٫۲ میلیارد سفر با خودروی شخصی خواهد بود. این نشان دهنده تغییرات در الگوهای سفر از زمان تبدیل این کشور به بزرگترین کشور خودرویی جهان محسوب می‌شود.

2024021415145493843.jpeg اقتصاددان نوشته

بسیاری از رانندگان شخصی در مسیر زادگاهشان با برف سنگین روبرو شده‌اند اما آنها با عشقی بزرگ در جهان روبرو شدند. بسیاری از ساکنان نزدیک این جاده‌ها دست کمک به سوی آنها دراز کرده و برایشان آب داغ و نودل‌های آماده مجانی، فراهم نمودند. حتی در برخی جاده‌ها غذاهای داغ پخته شده به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار گرفته است. در سال نوی چینی، عشق در جهان هر از گاهی منتقل شده است. این نشان دهنده روحیه از خود گذشتگی جامعه چین و گرم کننده دل‌های ملت چین در سراسر جهان است.

حمل و نقل عید بهار که به «بزرگترین حرکت جمعیت روی سیاره زمین» معروف است، نشان دهنده قابلیت‌های حمل و نقل و جابجایی قدرتمند در زیرساخت‌های ملی چین است.

آنچه حمل و نقل عید بهار امسال تجسم کرده، «قدرت احساسی» مردم چین برای کمک به یکدیگر، پاسخ به نیازهای دیگران و نشان دادن روحیه از خودگذشتگی آنها در باد و بوران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....