تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 20:00
کد خبر : 157042

بحران صنعت خورشیدی در اروپا

بازار با پنل‌های خورشیدی ارزان چینی اشباع شد

بازار با پنل‌های خورشیدی ارزان چینی اشباع شد

صنعت خورشیدی اروپا در بحران است. سیل پنل‌های خورشیدی ارزان چینی، بازار را اشباع کرده و تولیدکنندگان داخلی را به مرحله نابودی کشانده است. انتقال انرژی سبز اروپا در شرایط سختی گیر کرده است. سیل واردات ارزان پنل‌های خورشیدی چینی باعث افزایش رکورد تاسیسات انرژی خورشیدی شده است. اما همین واردات، معدود تولیدکنندگان اروپایی پنل‌های

صنعت خورشیدی اروپا در بحران است. سیل پنل‌های خورشیدی ارزان چینی، بازار را اشباع کرده و تولیدکنندگان داخلی را به مرحله نابودی کشانده است. انتقال انرژی سبز اروپا در شرایط سختی گیر کرده است. سیل واردات ارزان پنل‌های خورشیدی چینی باعث افزایش رکورد تاسیسات انرژی خورشیدی شده است. اما همین واردات، معدود تولیدکنندگان اروپایی پنل‌های خورشیدی را نابود کرده است. دولت‌ها و صنعت بر سر نحوه پاسخگویی اختلاف دارند.

به نقل از zawya، اروپا سال پر فراز و نشیبی را برای انرژی سبز پشت سر گذاشت. کشورهای اتحادیه اروپا رکورد ظرفیت خورشیدی را ثبت کردند که ۴۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است. آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق این پنل‌ها و قطعات در برخی موارد ۹۵ درصد از چین آمده‌اند.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز،   با این حال، رونق انرژی سبز به معدود تولیدکنندگان داخلی پنل‌های خورشیدی در اروپا کمکی نکرده است، زیرا به دلیل واردات ارزان‌تر و عرضه بیش از حد، به نقطه بحرانی رسیده‌اند. اعلامیه‌های تعطیلی تولید در حال انباشته شدن است و این بخش هشدار داده است که نیمی از ظرفیت آن ممکن است ظرف چند هفته تعطیل شود، مگر اینکه دولت‌ها وارد عمل شوند.

نگرانی آلمان از اعمال محدودیت بر واردات

سیاستگذاران در تلاش برای پاسخگویی هستند، اما در مورد نحوه انجام این کار اختلاف نظر دارند.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در ماه نوامبر نامه‌ای به کمیسیون اروپا نوشت و ابراز نگرانی کرد. اتحادیه اروپا در آستانه اعمال محدودیت‌های تجاری بر واردات خورشیدی چین است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....