تاریخ انتشار : جمعه 22 مهر 1401 - 21:03
کد خبر : 104473

ایران مخالف با حضور نظامی بیگانه در منطقه قفقاز است

ایران مخالف با حضور نظامی بیگانه در منطقه قفقاز است

رئیس جمهور کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهور آذربایجان، گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در مرز‌های تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در وضعیت ترانزیتی ایران و ارمنستان مردود است.  ششمین نشست سران کشور‌های عضو کنفرانس «سیکا»، صبح دیروز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور قزاقستان و با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و

رئیس جمهور کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهور آذربایجان، گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در مرز‌های تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در وضعیت ترانزیتی ایران و ارمنستان مردود است.

 ششمین نشست سران کشور‌های عضو کنفرانس «سیکا»، صبح دیروز پنجشنبه به ریاست رئیس جمهور قزاقستان و با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و ۱۰ تن دیگر از سران و رؤسای کشور‌های عضو آغاز به کار کرد.

رئیسی در این اجلاس سخنرانی و در کنار آن با برخی مقامات دیدار و گفتگو کرد. به همین منظور امروز حجت‌الاسلام رئیسی با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

رؤسای جمهور ایران و آذربایجان در این دیدار با مرور میزان پیشرفت توافقات قبلی بر تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و صدور خدمات فنی-مهندسی تاکید کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید مورد احترام قرار گیرد، تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در مرز‌های تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در وضعیت ترانزیتی ایران و ارمنستان مردود است.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که از آزادسازی خاک قره باغ استقبال کرد، افزود: ایران آمادگی دارد ظرفیت عظیم خود را برای حل اختلافات آذربایجان و ارمنستان به کار گیرد.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان هم در این دیدار گزارشی تفصیلی از آخرین روند همکاری‌های اقتصادی دو طرف ارائه کرد که تداوم و تقویت این روند مورد تاکید رؤسای جمهور دو کشور قرار گرفت.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین گزارشی تفصیلی از تحولات منطقه و آخرین وضعیت مذاکرات چند جانبه بین آذربایجان و ارمنستان در پراگ ارائه داد.

وی بر پایبندی و احترام به مرز‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهنام ملکی یکشنبه , ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۲۹

موضع گیری عالی بود

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....