تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 22:05
کد خبر : 63518

ایران با تغییرات مرزی مقابله خواهد کرد

ایران با تغییرات مرزی مقابله خواهد کرد

جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی با تغییر مرزها مخالف است به این دلیل که تغییر مرزها موجب ایجاد مناقشه‌های جدید در منطقه می‌شود و پای قدرت‌های فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کند و این یک تهدید امنیتی نه فقط برای ایران بلکه برای تمام منطقه است. محسن پاک آیین کارشناس روابط

جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی با تغییر مرزها مخالف است به این دلیل که تغییر مرزها موجب ایجاد مناقشه‌های جدید در منطقه می‌شود و پای قدرت‌های فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کند و این یک تهدید امنیتی نه فقط برای ایران بلکه برای تمام منطقه است.

محسن پاک آیین کارشناس روابط بین‌الملل  در خصوص زمینه شکل‌گیری لفاظی‌ها و گستاخی‌های ایجاد شده در مرزهای جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از آزادسازی هفت شهر جمهوری آذربایجان در سال گذشته و انعقاد قرار مسکو، قاعدتاً جمهوری آذربایجان باید به دنبال آزادسازی قره باغ و تکمیل تمامیت ارضی خود باشد اما براساس اطلاعات ما آذربایجان به تحریک ترکیه و با هدایت رژیم صهیونیستی به دنبال این است که مرزهای جغرافیایی را مورد تعرض قرار دهد.

پاک آیین افزود: ترکیه و آذربایجان به دنبال این هستند که در منطقه مغری که مرز ایران و جمهوری ارمنستان است عملیاتی را انجام دهند و این مرز را اشغال کنند تا دسترسی ترکیه به باکو از مسیر این مرز محقق شود یعنی جمهوری آذربایجان برای تحقق منافع ترکیه وارد این ماجرا شده است.

یکی از اهداف اصلی رژیم صهیونیستی از حضور در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز از جمله جمهوری آذربایجان، تخریب روابط ایران با این کشورها است. در رابطه با تنش‌های ایجاد شده از جمله تنش اخیر، نقش رژیم صهیونیستی و هدایت‌های آن مشخص است

وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی با تغییر مرزها مخالف است به این دلیل که تغییر مرزها موجب ایجاد مناقشه‌های جدید در منطقه می‌شود و پای قدرت‌های فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کند و این یک تهدید امنیتی نه فقط برای ایران بلکه برای تمام منطقه است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،    این کارشناس روابط بین‎الملل با بیان این‌که اقدام بازدارنده و رزمایش جمهوری اسلامی ایران یک اقدام بسیار به‌جا و درستی بود و به موقع نیز انجام شد، اظهار داشت: پیام این اقدام برای دوستان ما صلح، امنیت و دوستی است و برای دشمنان ما این است که جمهوری اسلامی ایران با قدرت با هرگونه تعرض به خصوص برای تغییر مرزهای جغرافیایی در پیرامون خود مقابله می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از اهداف اصلی رژیم صهیونیستی از حضور در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز از جمله جمهوری آذربایجان، تخریب روابط ایران با این کشورها است. در رابطه با تنش‌های ایجاد شده از جمله تنش اخیر، نقش رژیم صهیونیستی و هدایت‌های آن مشخص است.

محسن پاک آیین در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که برای تقویت روابط با همسایگان باید به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه خویشتن‌داری کند و آن‌ها را نسبت به دسیسه‌های رژیم صهیونیستی آگاه نماید اما این بدان معنا نیست که در زمان احساس خطر از منافع خود دفاع نکند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....