تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آذر 1399 - 13:55
کد خبر : 26679

ایرانی‌ها رکورددار خرید خانه در ترکیه!

ایرانی‌ها رکورددار خرید خانه در ترکیه!

مدیر کل ثبت اسناد و کاداستر ترکیه اظهار داشت: استقبال شهروندان خارجی از خرید مسکن در ترکیه ادامه دارد و تاکنون ۱۵ هزار و ۸۱۴ قطعه زمین و ۲۱۳ هزار و ۳۰۸ واحد مسکونی به اتباع خارجی فروخته شده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد ذکی آدلی با بیان اینکه ایرانیان

مدیر کل ثبت اسناد و کاداستر ترکیه اظهار داشت: استقبال شهروندان خارجی از خرید مسکن در ترکیه ادامه دارد و تاکنون ۱۵ هزار و ۸۱۴ قطعه زمین و ۲۱۳ هزار و ۳۰۸ واحد مسکونی به اتباع خارجی فروخته شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد ذکی آدلی با بیان اینکه ایرانیان در صدر خریداران ملک در ترکیه قرار دارند، افزود: تاکنون به ارزش ۶۷میلیارد و ۲۳۸میلیون و ۱۰۰هزار و ۲۵لیر املاک و مستغلات به اتباع خارجی به فروش رسیده‌است. اتباع ایرانی ۵هزار و ۹۳۹واحد مسکونی، عراقی‌ها ۵هزار و ۳۱۵، روس‌ها دو هزار و ۴۰۸، اتباع افغانستان ۱۷۹۱ و آلمانی‌ها ۱۱۱۱واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده‌اند.

آدلی با اشاره به تاثیرات منفی پاندمی کرونا در فروش ملک به اتباع خارجی گفت: با محدودیت‌های سفر که به دلیل پاندمی کرونا ایجاد شده فروش ملک با رکود جدی مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که کسب حق شهروندی در ترکیه پیشتر با خرید ملک به ارزش یک میلیون دلار ممکن بود این میزان به ۲۵۰هزار دلار کاهش یافت و در پی آن استقبال گسترده‌ای برای خرید ملک در ترکیه به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....