تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 20:47
کد خبر : 125428

ایراد شورای نگهبان به طرح حمایت از گزارشگران فساد

ایراد شورای نگهبان به طرح حمایت از گزارشگران فساد

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: این شورا چهار ایراد به طرح حمایت از گزارشگران فساد گرفته است که عمده ایرادات در راستای حمایت از مشمولان این طرح است. اقتصاددان :  «هادی طحان نظیف» امروز (شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: اگر خلافی در این زمینه صورت گرفته باشد، حتماً در زمان بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: این شورا چهار ایراد به طرح حمایت از گزارشگران فساد گرفته است که عمده ایرادات در راستای حمایت از مشمولان این طرح است.

اقتصاددان :  «هادی طحان نظیف» امروز (شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: اگر خلافی در این زمینه صورت گرفته باشد، حتماً در زمان بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: این شورا چهار ایراد به طرح حمایت از گزارشگران فساد گرفته است که عمده ایرادات در راستای حمایت از مشمولان این طرح است.

طحان نظیف افزود: طرح اصلاح آیین تشکیلات دیوان عدالت اداری ایراداتی داشت دو مورد از این ایرادات به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع و سپس به مجلس ارسال شد که پس از بررسی مجدد این طرح در مجلس و بازگشت به شورا این طرح به تایید شورای نگهبان رسید.

وی با اشاره به چهار ایراد شورا به طرح حمایت از گزارشگران فساد، گفت: این طرح ۱۷ ماده دارد و عمده ایرادات ما به طرح در راستای حمایت از مشمول این طرح است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه با اصلاح موارد ایرادی در این طرح، مجددا مصوبه را بررسی می‌کنیم، اضافه کرد: طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی، پیش از این با ایرادات فراوانی از سوی شورا مواجه شد که با رفت و آمدها در شورا و مجلس این ایرادات در حال مرتفع شدن است و در صورت حل موارد باقی مانده، مجددا ایرادات را بررسی می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح نقل و انتقال سوابق بیمه با کسور بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی چندین بار بین مجلس و شورا در رفت و آمد بود که با اصلاح یک مورد باقیمانده این طرح مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان، ادامه داد: این شورا به طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل دو ایراد گرفته است که باید از سوی مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره نتایج نشست مشترک شورای نگهبان با وزارت کشور نیز، توضیح داد: در این نشست با رویکرد آسیب‌شناسی ادوار گذشته انتخابات، بر تدابیر مورد نظر مقام معظم رهبری تأکید شد.

وی افزود: اواخر سال گذشته نیز در همین راستا همایش مشترکی با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات برگزار کردیم.

طحان نظیف درباره آغاز تحرکات انتخاباتی در برخی از شهرهای کوچک، اظهار داشت: هنوز تا انتخابات زمان زیادی مانده است و ضوابط انتخاباتی هم مشخص است و هر گونه اقدامی باید در راستای قوانین و ضوابط انتخاباتی باشد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: تلاش ما آن است که راهبردهای سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت انتخاباتی را که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده، پیگیری کنیم. البته دستگاه‌های زیادی مخاطب این موضوع هستند و ما باید با همدلی راهبردهای مورد نظر رهبری را پیگیری کنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....