تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 12:06
کد خبر : 101884

ایجاد فرصت‌های جدید برای رشد منطقه ای با نمایشگاه چین-آسه‌آن

ایجاد فرصت‌های جدید برای رشد منطقه ای با نمایشگاه چین-آسه‌آن

این نمایشگاه چهار روزه که امسال در اولین سال اجرای توافقنامه تجارت آزاد مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) با موضوع «به اشتراک گذاری فرصت های جدید RCEP، ایجاد نسخه سوم منطقه تجارت آزاد چین و آسه آن» برگزار میشود، تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. مُحِد مصطفی عبدالعزیز، مدیر اجرایی شرکت توسعه تجارت خارجی

این نمایشگاه چهار روزه که امسال در اولین سال اجرای توافقنامه تجارت آزاد مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) با موضوع «به اشتراک گذاری فرصت های جدید RCEP، ایجاد نسخه سوم منطقه تجارت آزاد چین و آسه آن» برگزار میشود، تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

مُحِد مصطفی عبدالعزیز، مدیر اجرایی شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی در سمیناری که قبل از نمایشگاه چین و آسه آن برگزار شد، گفت که علی‌رغم همه‌گیری کووید-۱۹، شرکت‌های مالزیایی از بخش‌های مختلفی از جمله غذا، بهداشت و خدمات به نمایشگاه امسال می‌پیوندند و مشتاقانه منتظر ایجاد روابط تجاری قوی و پایدار با شرکت‌های چینی هستند.

تا کنون در مجموع ۱۶۵۳ شرکت در نوزدهمین نمایشگاه چین-آسه آن به صورت آفلاین جذب شده اند. در همین حال، نمایشگاه آنلاین نیز بیش از ۲۰۰۰ شرکت را به خود جلب کرده است.

کارولین اونگ، تاجر فیلیپینی که محصولات مراقبت از پوست خود را به این نمایشگاه آورده است، گفت: «این سومین باری است که در نان‌نینگ هستم و در این نمایشگاه بسیار پر جنب و جوش شرکت می کنم.»

او به شین‌هوا گفت که این نمایشگاه بستر خوبی برای ارتقای همکاری‌های فرامرزی فراهم می‌کند و ابراز امیدواری کرد که محصولات باکیفیت بیشتری را از طریق پلتفرم‌های دیگر مانند نمایشگاه بین‌المللی واردات چین و نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین وارد بازار چین کند.

ترونگ انگویِن لجند، یک شرکت پیشرو ویتنامی در زمینه تولید قهوه است که از اولین دروه نمایشگاه چین و آسه آن که در سال ۲۰۰۴ برگزار شد، به طور متوالی شرکت کرده است.

آمارها نشان می دهد که نمایشگاه چین-آسه آن در ۱۸ سال گذشته حدود ۱٫۰۱۵ میلیون بازرگان را در سراسر جهان جذب کرده است. لیم جوک هوی، دبیر کل آسه آن گفت که نمایشگاه چین و آسه آن اهمیت زیادی در تقویت شبکه های تجاری و ارتباط منطقه ای دارد.

لیم بان هونگ، معاون وزیر تجارت و صنعت بین‌المللی مالزی گفت که مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای چارچوب شفاف‌تر، مشخص‌تر و مبتنی بر قوانین را برای تجارت و سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد کرد.

او گفت: «هماهنگی امتیازات تعرفه ای تحت مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای به طور مستقیم به تجارت و افزایش یکپارچگی در منطقه کمک می کند. همچنین فرصت هایی را برای صادرکنندگان فراهم می کند تا بتوانند کالاها و خدمات خود را در بازارهای بیشتر و متنوع‌تری گسترش دهند.»

تجارت بین کشورهای مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای رشد سریعی داشته است. طبق اعلام اداره کل گمرک چین، واردات و صادرات چین با آسه آن در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است. در همین مدت، واردات و صادرات چین با ۱۴ کشور دیگر عضو مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷٫۵ درصد افزایش یافت.

آکسورن‌سِری فَنیش‌سارن، دانشیار دانشکده اقتصاد در دانشگاه تاماسات تایلند، گفت که کشورهای مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای سیاست های ترجیحی را به اشتراک می گذارند و به طور مشترک بر تأثیر همه گیری غلبه می کنند، بنابراین باعث تسهیل و بهبود تجارت و سرمایه گذاری میشوند.

تئو سیونگ سنگ، رئیس اجرایی خطوط بین المللی اقیانوس آرام در سنگاپور، گفت که صنایع کشورهای عضور مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای بسیار مکمل یکدیگر هستند و به گسترش همکاری های تجاری بین منطقه ای در منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین بهبود سطح امنیت، ثبات و گستردگی زنجیره صنعتی منطقه ای و زنجیره تامین کمک می کند.

وی افزود که مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای به یک نیروی محرکه کلیدی برای تقویت مبادلات اقتصادی و تجاری بین المللی در آینده تبدیل خواهد شد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....