تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 13:55
کد خبر : 28740

اگر مردم به‌ موقع در جریان مسائل قرار بگیرند، از بسیاری از حرف و حدیث‌ها، جلوگیری می‌شود

اگر مردم به‌ موقع در جریان مسائل قرار بگیرند، از بسیاری از حرف و حدیث‌ها، جلوگیری می‌شود

رئیس دستگاه قضا گفت: اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف درباره مراحل رسیدگی به یک پرونده‌ و مشکلات و گره‌ها‌یی که در این کار وجود دارد، موجب آرامش خاطر مردم و همراهی‌ آنها با سیستم قضایی می‌شود. به گزارش اقتصاددان، حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر تبیین مسائل مربوط به پرونده‌های خاص و کثیرالشاکی برای افکار عمومی

رئیس دستگاه قضا گفت: اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف درباره مراحل رسیدگی به یک پرونده‌ و مشکلات و گره‌ها‌یی که در این کار وجود دارد، موجب آرامش خاطر مردم و همراهی‌ آنها با سیستم قضایی می‌شود.

به گزارش اقتصاددان، حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر تبیین مسائل مربوط به پرونده‌های خاص و کثیرالشاکی برای افکار عمومی و اصحاب دعوا گفت: اگر مردم به‌موقع در جریان مسائل قرار بگیرند، از بسیاری از حرف و حدیث‌ها، سوءبرداشت‌ها و سوء‌استفاده‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس دستگاه قضا افزود: اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف درباره مراحل رسیدگی به یک پرونده‌ و مشکلات و گره‌ها‌یی که در این کار وجود دارد، موجب آرامش خاطر مردم و همراهی‌ آنها با سیستم قضایی می‌شود.

رئیس قوه قضائیه‌ با اشاره به آثار و برکات اجرای طرح غربالگری زندانیان متذکر شد: غربالگری هم با موازین فقه منطبق است، هم با روش‌های‌ مدرن قضایی و حتی یک زندانی هم نباید در غربالگری از قلم بیفتد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: در آداب قضا هم تاکید شده قاضی باید هر روز صبح قبل از شروع کار آمار و وضعیت زندانیان را بررسی نماید تا اگر کسی شرایط آزادی داشت، یک لحظه هم بی دلیل در زندان نماند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که مطلقاً نباید حکمی خلاف بیّن‌ شرع‌ صادر شود، افزود: تعیین سلسله‌مراتب‌ قضایی برای تضمین حق مردم است و اگر ثابت شد حکمی خلاف بیّن‌ شرع‌ بوده و حقی از کسی تضییع شده، حتماً باید اعاده شود.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: دادگاه‌ها‌ باید احکام عادلانه و دقیق صادر کنند که فصل الخطاب باشد و در مرحله تجدیدنظر یا اعمال ماده ۴۷۷ تایید شود و نیاز‌ی به نقض حکم نباشد.

رئیس قوه قضائیه پیشگیری از جرم در پرونده‌های کلاهبرداری های کلان را مورد‌ تاکید قرار داد و گفت: مسئولان قضایی باید به‌موقع نسبت به تبلیغات اغواگرانه‌ افراد برای جذب سرمایه‌های مردم هشدار دهند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: کسانی که وعده سودهای کلان ۷۰ یا ۴۰ درصدی می‌دهند، در این وضعیت بازار مگر چقدر‌ درآمد دارند که هم برای خودشان سودآور‌ باشد و هم به مردم سودهای کلان بدهند؛ این معلوم است که فعالیت مالی مساله‌دار‌ است و مردم باید مراقب باشند در دام این افراد نیفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....