تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 20:48
کد خبر : 57644

اپل بخریم یا سامسونگ؟

اپل بخریم یا سامسونگ؟

اپل و سامسونگ به عنوان غول صنعت موبایل رقابت تنگاتنگی رو با هم دارند و انتخاب بین این دو برند کار سختی است. سامسونگ و اپل به عنوان بهترین های بازار موبایل، علاوه بر دارا بودن سهم عمده فروش از بازارهای جهانی و تلاش برای افزایش آن، رقابت تنگاتنگی در معرفی به روزترین فناوری‌ها در

اپل و سامسونگ به عنوان غول صنعت موبایل رقابت تنگاتنگی رو با هم دارند و انتخاب بین این دو برند کار سختی است.

سامسونگ و اپل به عنوان بهترین های بازار موبایل، علاوه بر دارا بودن سهم عمده فروش از بازارهای جهانی و تلاش برای افزایش آن، رقابت تنگاتنگی در معرفی به روزترین فناوری‌ها در پرچم‌داران خود دارند به گونه‌ای که امکانات آخرین محصولات این دو شرکت، به عنوان مبنای سنجش تولیدات دیگر برندها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هر یک از گوشی‌های سامسونگ و اپل ویژگی‌ها و آپشن‌های منحصر به فرد خود را دارند از این‌رو برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم تصمیم داریم دو گوشی سامسونگ و اپل را در کنار یکدیگر قرار دهیم و آن‌ها را از نظر ابعاد مختلف نسبت به یکدیگر بررسی کنیم پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه طراحی دو گوشی

برای اینکه پاسخ سوال “گوشی سامسونگ بخریم یا اپل؟” را بگیرید به بررسی گوشی‌های سامسونگ و اپل در ابعاد مختلف می‌پردازیم و از مقایسه طراحی این دو گوشی نسبت به یکدیگر شروع می‌کنیم. گوشی‌های اپل و سامسونگ از چندین نظر در طراحی با یکدیگر وجه مشترک دارند به گونه‌ای که هم گوشی‌های سامسونگ و هم آیفون دارای دکمه پاور و صدا در یک مکان، دارای دو بلندگو و دارای استاندارد IP68 هستند که نشان‌دهنده مقاومت بالای گوشی‌های این برندها در برابر ضربه، نفوذ آب و گرد و خاک است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،  اما جدا از چندین مورد وجه اشتراک که بین موبایل سامسونگ و اپل وجود دارد، طراحی جلوی گوشی‌های سامسونگ کاملاً یکنواخت است و هیچ تورفتگی ندارد اما در مقابل اپل از فولاد ضد زنگ در طراحی گوشی‌های خود استفاده کرده است که موجب ضخیم‌تر شدن موبایل‌های اپل نسبت به سامسونگ شده است اما حس مقاومت بیشتری را به کاربر منتقل می‌کند. علاوه‌بر این گوشی‌های سامسونگ برخلاف گوشی‌های اپل جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را حفظ کرده‌اند. از نظر وزن نیز گوشی اپل از سامسونگ سبک‌تر است.

مقایسه صفحه نمایش دو گوشی

صفحه نمایش آیفون Super Retina بوده و صفحه نمایش سامسونگ Super AMOLED که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. هردو از ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می کنند و نسبت نمایشگر به بدنه بالا بوده که با برندهای دیگر قابل قیاس نبوده و در نوع خود عالی می باشند. محافظی که در گوشی های آیفون به کار رفته کارایی بیشتر و استقامت زیادتری نسبت به محافظ گوریلاگلس به کار رفته در سامسونگ دارد.

مقایسه باتری دو گوشی

شرکت اپل همیشه در تلاش بوده که ظرفیت باتری خود را ارتقا دهد و در این راستا نیز موفق عمل کرده اما باتری سامسونگ همچنان حرف اول را خواهد زد و از نظر شارژدهی بهتر از آیفون می باشد. هرچند در هنگام استفاده ممکن است هر کدام نسبت به دیگری برتری داشته باشند.

مقایسه اندروید و ای او اس

یکی از بخش های بسیار بحث برانگیز برای پاسخ به سوال گوشی آیفون بهتره یا سامسونگ قسمت سیستم عامل این محصولات می باشد. در حال حاضر با معرفی نسخه IOS 14 و اندروید ۱۰٫۰ که از هر نظر رابط کاربری راحت و عملکرد بالایی دارند را روانه بازار کرده اند که انتخاب را با مشکل مواجه می کنند اما اگر صادقانه بخواهیم قضاوت کنیم سیستم عامل اندروید برنده این رقابت خواهد بود.

مقایسه دوربین دو گوشی

در یک نگاه اگر بخواهیم تفاوت گوشی های سامسونگ و اپل را از نظر دوربین بیان کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه دستگاه ها دارای دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی بوده که قابلیت تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر، لرزشگیر و فوکوس خودکار را دارند که برای کسانی که به عکاسی علاقه دارند بسیار رضایت بخش خواهد بود و با استفاده از آن می توانند تصاویر بسیار زیبا و به یادماندنی را ثبت کنند. اما در کل دوربین های آیفون از عملکرد و کیفیت بهتری برخوردار هستند.

گوشی سامسونگ بخریم یا اپل؟

با تمامی بررسی‌هایی که بر روی گوشی‌های سامسونگ و اپل انجام دادیم متوجه شدیم که هر یک از این گوشی‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند از این‌رو نمی‌توان به صورت کلی به این سوال پاسخ قطعی داد. بنابراین هر کاربری برای خرید گوشی سامسونگ یا اپل باید با توجه به انتظار های خود تصمیم گیری کند. برای مثال برای کسی که به طراحی ظاهری گوشی اهمیت میدهد گوشی سامسونگ بهتر از اپل است و برای کسی که به مقاومت بالای گوشی اهمیت می‌دهد گوشی اپل بهتر از سامسونگ است.

اگر دوربین گوشی و گرفتن عکس‌های باکیفیت برایتان اهمیت دارد باز هم گوشی اپل از سامسونگ بهتر است. اگر با سیستم عامل اندروید راحت‌تر هستید خرید گوشی آیفون به نفع شما نیست و درنهایت اگر طول عمر باتری برایتان اهمیت دارد گوشی سامسونگ بهتر از گوشی آیفون است. پس با وجود تمام اطلاعاتی که در اختیارتان گذاشتیم تصمیم گیری را به خودتان میسپاریم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....