تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 22:07
کد خبر : 124682

امکان مکالمه تصویری همراه اول

امکان  مکالمه تصویری همراه اول

  اقتصاددان :   شاید بیراه نباشد که جذاب‌ترین و مهم‌ترین خاصیت تلفن همراه را بعد از دسترسی به سرعت بالای اینترنت، امکان مکالمه تصویری عنوان کرد. تماس تصویری این امکان را فراهم می‌کند تا از مرزها و محدودیت‌های جغرافیایی عبور کرده و ارتباط غیرکلامی به شکلی بهتر و گسترده‌تر شکل بگیرد. بنابراین در سراسر دنیا،

  اقتصاددان :   شاید بیراه نباشد که جذاب‌ترین و مهم‌ترین خاصیت تلفن همراه را بعد از دسترسی به سرعت بالای اینترنت، امکان مکالمه تصویری عنوان کرد. تماس تصویری این امکان را فراهم می‌کند تا از مرزها و محدودیت‌های جغرافیایی عبور کرده و ارتباط غیرکلامی به شکلی بهتر و گسترده‌تر شکل بگیرد. بنابراین در سراسر دنیا، اپراتورها، تولیدکنندگان گوشی همراه و نرم افزارها سعی داشته تا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنند. اما در ایران به دلیل نبود این امکان در اپراتورها باعث شده بود تا مشترکان برای استفاده از تماس تصویری به سوی شبکه های اجتماعی روی آورده و از این طریق با مخاطبان خود تصویری تماس برقرار کنند. خوشبختانه با وجود مخالفت‌ها در ایران وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از راه‌اندازی آزمایشی تماس تصویری از طریق تلفن همراه در اپراتور همراه اول را داد تا این خلاء در ایران جبران شود.

تماس تصویری بر بستر شبکه نسل چهارم (ViLTE)، خدمتی نوین است که برای اولین بار توسط همراه اول در کشور ارائه می شود. با استفاده از این سرویس، مشترکین همراه اول قادر خواهند بود بدون استفاده از هیچ اپلیکیشن یا برنامه واسطی با یکدیگر تماس تصویری برقرار نمایند. برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری همراه اول باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE بوده و   سیمکارت هر دو مشترک USIM باشد. علاوه بر آن این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی نماید و تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. تمام مشترکینی که دارای تلفن همراه هوشمند با قابلیت ViLTE باشند می‌توانند این سرویس را از طریق کد دستوری *۱۰*۲۴۳۱# و یا اپلیکیشن همراه من فعال نمایند و هنگام قرارگرفتن در پوشش شبکه LTE همراه اول و پس از برقراری تماس صوتی به صورت معمول، بر روی ایکن دوربین (گزینه تماس تصویری) کلیک کرده و یک تماس تصویری با کیفیت را تجربه کنند.

قطعا این امکان از طریق اپراتورها یک انقلابی در حوزه ارتباطات خواهد بود که علاوه برکاهش هزینه ها باعث می شود مشرکین بدون نیاز به اپلیکشن ها خارجی تنها با اشتفاده از اپراتورها داخلی با دوستان خود تصویری تماس داشته باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....