تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردین 1403 - 0:18
کد خبر : 164271

تجارت الکترونیک چین در اوج شکوفایی/

افزایش ۹٫۶ درصدی واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین

افزایش ۹٫۶ درصدی واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین

تجارت الکترونیک فرامرزی به عنوان شکل مهم تجارت دیجیتال به نقطه درخشان جدیدی توسعه اقتصادی جهانی تبدیل شده است. آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می دهد که در سه ماهه اول سال جاری میلادی، ارزش واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین به ۵۷۷٫۶ میلیارد یوان رسید که ۹٫۶ درصد افزایش یافت. در این

تجارت الکترونیک فرامرزی به عنوان شکل مهم تجارت دیجیتال به نقطه درخشان جدیدی توسعه اقتصادی جهانی تبدیل شده است. آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می دهد که در سه ماهه اول سال جاری میلادی، ارزش واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین به ۵۷۷٫۶ میلیارد یوان رسید که ۹٫۶ درصد افزایش یافت. در این میان صادرات ۴۴۸ میلیارد یوان و واردات ۱۲۹٫۶ میلیارد یوان بود.

در مجمع توسعه دیجیتال جاده ابریشم که در حاشیه کنفرانس جهانی اینترنت در  روز سه شنبه ۱۶ آوریل برگزار شد، “همکاری بین المللی تجارت الکترونیک جاده ابریشم” به عنوان موضوع اصلی اعلام شد که هدف آن ترویج تسهیل تجارت الکترونیک فرامرزی و پیشبرد گردش و به اشتراک گذاری داده ها بین کشورها است.

 خبرنگار حاضر در پایگاه پخش زنده پارک صنعتی تجارت الکترونیک فرامرزی در «چان‌با»( واقع در شهر سی آن) گزارش می دهد که در این مکان، برگزارکنندگان محصولاتی از کشورهای مختلف از جمله پودر شیر روسیه، شکلات ازبکستان، عسل قرقیزستان و محصولات منحصر به فرد محلی را معرفی می کنند.

در حال حاضر  این پارک صنعتی دارای ۴۵ شرکت تجارت الکترونیک فرامرزی و بیش از ۳۰۰ برند بین المللی و منطقه ای است و به شرکت ها برای تحویل به موقع کالا به دنیا  تسهیلاتی فراهم می کند.

این پارک تا حدی توسعه  تجارت الکترونیک فرامرزی چین را نشان می دهد.  براساس آمار تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، چین ۱۶۵ منطقه آزمایشی تجارت الکترونیکی جامع را تاسیس کرده اند که ۳۱ استان، منطقه و شهر را تحت پوشش قرار داد. با تلاش های مشترک این پارک های صنعتی تجارت الکترونیک فرامرزی، حجم واردات و صادرات تجارت الکترونیک مرزی چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی به ۵۷۷٫۶ میلیارد یوان برسد.

کریس براون، مدیر برنامه محیط تجاری بریتانیا و چین وابسته به موسسه استاندارد بریتانیا، گفت: “تجارت الکترونیک اکنون بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد و به نیروی محرکه ای برای توسعه اقتصادی تبدیل شده است، بنابراین فکر می کنم تجارت الکترونیک در حال حاضر نه تنها برای چین، بلکه برای کشورهایی که به طور مشترک در ساخت «کمربند و جاده» شرکت می کنند و حتی برای اروپا و جهان بسیار مهم است. تجارت الکترونیک به نیروی محرکه برای نیروی تولیدی، اشتغال و سایر زمینه ها تبدیل خواهند شد. توسعه تجارت الکترونیک در کشورها در حالت متفاوت قرار دارد، اما چین در این حوزه در چندین سال اخیر با برنامه ریزی های جدی به ارقام جدیدی دست یافته که نشان از موفقیت چین دارد.

 موضوع اصلی مجمع توسعه دیجیتال جاده ابریشم، «تجارت الکترونیک فرامرزی» اعلام شد.، «جوانگ روی»، مدیر اجرایی موسسه تحقیقات اقتصاد بین‌الملل در دانشگاه تجارت و اقتصاد بین‌المللی چین گفت: به منظور پیشبرد ساخت مشترک «کمربند و جاده»، شرکت‌های چینی مدتهای پیش پروژه های کمک به  کشورهای شرکت کننده در ساخت مشترک «کمربند و جاده» را راه اندازی کرده اند. “از طریق کمک های توسعه، ما به این کشورها در ساخت زیرساخت ها از جمله زیرساخت های اطلاعاتی کمک می کنیم و دولت چین نیز فعالانه از آن حمایت می کند. کشورهای سراسر جهان می توانند برای پر کردن این شکاف دیجیتالی متحد شوند و مجمع توسعه دیجیتال جاده ابریشم نیز با این هدف برگزار شد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....