تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400 - 22:01
کد خبر : 56731

افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد

افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، شهریه متغیر، دانشجویان قدیمی بین ۱۵ تا کمتر از ۲۰ درصد و شهریه دانشجویان جدید نیز بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. اقتصاددان: محمدمهدی طهرانچی در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، در مورد موضوع افزایش شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی در ترم آتی گفت: در

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، شهریه متغیر، دانشجویان قدیمی بین ۱۵ تا کمتر از ۲۰ درصد و شهریه دانشجویان جدید نیز بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

اقتصاددان: محمدمهدی طهرانچی در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، در مورد موضوع افزایش شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی در ترم آتی گفت: در پایان دولت دوازدهم اتفاقاتی بدون پشتوانه قانونی افتاد که نظام آموزش عالی را با چالش جدی مواجه کرد. همچنین طی سه سال گذشته تورم بالای ۲۵ درصد مردم را با مشکل مواجه کرده و کارکنان مجموعه دانشگاه آزاد نباید احساس تفاوت چندان زیادی با نظام دولتی داشته باشند.

وی در این رابطه ادامه داد: سبد خانوارها در تورم اخیر به شدت درگیر شده و خانواده‌ها توان پذیرش افزایش بالای شهریه را ندارند. در افزایش شهریه نیز ملاک ما سهم مجاز اعلام شده از سوی وزارت علوم است. در حال حاضر خانواده‌ها، دانشجویان و خود دانشگاه آزاد با وجود اتفاقاتی که در دولت قبل رخ داده، دچار مشکل هستند.

واکسیناسیون استادان دانشگاه آزاد

وی با اشاره به بحث واکسیناسیون اساتید،‌کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در بحث واکسیناسیون در ارتباط هماهنگ با دانشگاه علوم پزشکی هستیم و ۷۶ مرکز واکسیناسیون ایجاد کرده‌ایم. اسامی کارکنان و اساتید نیز منتقل شده است. طی ۱۰ روز آتی واکسیناسیون مرحله اول تمامی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد انجام خواهد شد. در برخی شهرها بحث عدم رغبت به واکسیناسیون وجود دارد ولی باید واکسیناسیون به تعداد زیادی انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تداوم آموزش مجازی در ترم جدید خاطرنشان کرد: بخشی از آموزش ما با توجه به واکسیناسیون حضوری خواهد بود ولی طبیعتا قبل و بعد کرونا تجربه دانشگاه‌ها در آموزش متفاوت است و ما آموزش مکمل را خواهیم داشت. به نحوی که اگر آموزش تماما حضوری هم شود از بستر آموزش مکمل استفاده خواهیم کرد و خواه ناخواه دنیا به این سمت و سو می رود.

میزان افزایش شهریه

طهرانچی با بیان اینکه سال مالی دانشگاه آزاد از شهریور آغاز می شود، گفت: درآمد غیر شهریه‌ای دانشگاه آزاد در دوران کرونا بسیار لطمه خورد و ما از هیچ جا حمایت نشدیم. ما ظرف یک ماه آینده عملکرد یک ساله خود را اعلام خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما در بحث شهریه دو دسته دانشجویان قدیمی و دانشجویان جدید داریم افزود: شهریه ثابت دانشجویان سال‌های قبل ۴۰ درصد است که ثابت باقی می‌ماند و در مورد این دانشجویان فقط ۶۰ درصد شهریه متغیر، تغییر خواهد کرد و این افزایش شهریه در مجموع ۱۵ درصد تا کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود.

وی گفت: در مورد دانشجویان جدید هم هنوز جلسه هیات امنا مرکزی تشکیل نشده ولی افزایش شهریه این دانشجویان نیز بین ۲۰ تا ۲۵ درصد (سقف تعیین شده توسط وزارت علوم) خواهد بود. در کل افزایش شهریه را با مراعات انجام می دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حواشی اخیر در مورد بحث همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه آزاد، گفت: در بسیاری از کمپین‌ها، فضاسازی‌ها از بیرون دانشگاه آزاد انجام می‌شود و این تعداد بالای توئیت‌ها و ری‌توئیت‌هایی که در ماه خرداد شاهد بودیم غیر طبیعی بود. به طور میانگین اگر شرایط دولت سیزدهم پایدار باشد شرایط ما نیز پایدار خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....