تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400 - 22:05
کد خبر : 51840

افزایش ٣درصدی میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت

افزایش ٣درصدی میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت

آخرین گزارش شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران مرکز آمار نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در اردیبهشت با افزایش ۳ درصدی نسبت به فروردین همراه بوده‌است. اقتصاددان: بر اساس گزارش مرکز آمار شاخص املاک مسکونی در اردیبهشت نسبت به ماه قبل ٣ درصد افزایش داشته که به بیان دیگر متوسط قیمت‌ها در این ماه

آخرین گزارش شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران مرکز آمار نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در اردیبهشت با افزایش ۳ درصدی نسبت به فروردین همراه بوده‌است.

اقتصاددان: بر اساس گزارش مرکز آمار شاخص املاک مسکونی در اردیبهشت نسبت به ماه قبل ٣ درصد افزایش داشته که به بیان دیگر متوسط قیمت‌ها در این ماه افزایش ۳ درصدی را تجربه کرده‌است. این در حالی است که متوسط قیمت‌ها در فروردین ماه۰٫۱ درصد افزایش یافته بود.

افزایش ٣درصدی میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت

شاخص قیمت املاک ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻃﻼﻋﺎت ﺛﺒﺘﯽ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻣﻼک و ﻣﺴﺘﻐﻼت وزارت ﺻﻨﻌﺖ، ﻣﻌﺪن و ﺗﺠﺎرت و ﺑﻪ روش ﻫﺪانیک ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﻬﺖ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ درﺻﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻗﯿﻤﺖ واﺣﺪﻫﺎی ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ؛ ﺷﺎﺧﺺ ﻗﯿﻤﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻗﯿﻤﺖ، ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻗﯿﻤﺖﻫﺎ را ﺑﻬﺘﺮ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ. ﭼﻮن ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻣﺸﺨﺼﻪ واﺣﺪﻫﺎی ﻓﺮوش رﻓﺘﻪ در دورهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻐﯿﯿﺮات زﯾﺎدی داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل، ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺗﻌﺪاد واﺣﺪﻫﺎی ﻓﺮوش رﻓﺘﻪ ﻧﻮﺳﺎز در ﯾﮏ دوره ﺑﺴﯿﺎر ﺑﯿﺸﺘﺮ از دوره ﻗﺒﻠﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ در اﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻗﯿﻤﺖ دو دوره ﻣﺘﻮاﻟﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﺷﺎﺧﺺ ﻗﯿﻤﺖ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺷﺪه ﺑﻪ روش ﻫﺪاﻧﯿﮏ اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ را ﺑﺮﻃﺮف ﻣﯽﮐﻨﺪ و اﺛﺮ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﮐﯿﻔﯽ در ﻃﻮل دورهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽﺑﺮد. بر اساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت‌ها در یک سال منتهی به اردیبهشت ماه ۸۴٫۱ درصد رسیده که نسبت به ماه پیش از آن افزایش ۲٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ٣درصدی میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت

این در حالی است که تغییرات تورم سالیانه در فروردین برابر با ۳٫۳ درصد بود که حکایت از کاهش شتاب افزایش قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت دارد

همچنین متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در اردیبهشت سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته نیز ۷۱٫۸ درصد افزایش یافته‌است.

افزایش ٣درصدی میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....