تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 19:53
کد خبر : 159760

اعداد مهم بورس در روز صعود ۶۰ هزار واحدی+ اینفوگرافیک

اعداد مهم بورس در روز صعود ۶۰ هزار واحدی+ اینفوگرافیک

امروز شاخص‌های بازار سهام به صعود ادامه دادند. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه سیزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۶۰ هزار و ۴۷۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۱۵ هزار و

امروز شاخص‌های بازار سهام به صعود ادامه دادند.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه سیزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۶۰ هزار و ۴۷۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۱۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۱۵ هزار و ۵۵۹ واحدی در رقم ۷۴۰ هزار و ۲۱۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۴۳۸ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۲ هزار و ۸۸۹ واحد به سطح ۱۳۷ هزار و ۴۸۵ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فملی، فولاد، شپنا و شبندر نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای سدشت، افق و ثشرق از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای توسن، کگهر و فالوم بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز آردینه، بیوتیک و فنر بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۶۴ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۰ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان بود که ۷۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۷ هزار و ۵۴ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۸۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۵ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۱۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۹۱ درصدی به ۲۴۴ میلیارد تومان رسید.

وبملت

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....