تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 آبان 1401 - 21:40
کد خبر : 106374

اعتراض ها به آشوب و بحران تبدیل می شوند

اعتراض ها به آشوب و بحران تبدیل می شوند

معترضن در اعتراض های دسته جمعی که در بستر قانون و مدیریت شده، صورت گرفته، به خواسته های خود رسیدند. حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسایل سیاسی اصولگرا  در تحلیل خود از سخنان اخیر رئیس جمهور درباره باز گذاشتن باب نقد، گفتگو و فراهم کردن بسترهای قانونی اعتراض ها،  اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که

معترضن در اعتراض های دسته جمعی که در بستر قانون و مدیریت شده، صورت گرفته، به خواسته های خود رسیدند.
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسایل سیاسی اصولگرا  در تحلیل خود از سخنان اخیر رئیس جمهور درباره باز گذاشتن باب نقد، گفتگو و فراهم کردن بسترهای قانونی اعتراض ها،  اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که مواد قانون اساسی با هم پیوستگی دارند، یعنی نمی شود گفت که یک ماده را اجرا و یکی را اجرا نمی کنیم. متاسفانه در کشور ما طوری شده که برخی از قوانین و مواد قانون اساسی مثل همه پرسی، اصل هشتم قانون اساسی(امر معروف و نهی از منکر) و آزادی احزاب و آزادی تظاهرات مغفول ماندند.
به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری آریا،  وی افزود: رئیس جمهور باید توجه کنند که همه مواد قانون اساسی باید اجرا شوند تا به یک مفهوم مشترک در قانون اساسی برسیم. در این خصوص خود رئیس جمهور می تواند پیش قدم شود. در بحث همه پرسی مجلس می تواند پیش قدم شود و دو سوم آرای مجلس در خصوص مسائل مهم همه پرسی را انجام دهند.
کنعانی مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص اعتراضات هم مسئولیت با وزرات کشور است که وزرات کشور هم زیر نظر رئیس جمهور است. وزارت کشور باید هم مکان و هم امنیت مناسب و هم بستر مناسب برای تظاهرات و شنیده شدن اعتراض معترضین را فراهم کند.
وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید پاسخگوی اعمال خود در خصوص قانون اساسی باشد.
این فعال سیاسی اصولگرا در پایان اضافه کرد: ما پس از انقلاب اسلامی حدود ۳۰ اعتراضات دسته جمعی در سراسر کشور داشتیم. اعم از اعتراضات معلمان، دانشجویان، بازنشستگان ، کارگران و …. اما آنهایی که مدیریت شدند به خواسته های خود هم رسیدند. آنهایی هم که مدیریت نشدند تبدیل به آشوب و بحران شدند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....