تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 - 12:39
کد خبر : 163142

اعتراض توکلی به سکوت در پرونده صدیقی

اعتراض توکلی به سکوت در پرونده صدیقی

اقتصاددان : احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، طی نامه‌ای به محسنی‌اژه‌ای، رییس قوه قضاییه خواستار ورود مدعی‌العموم به موضوع پرونده حوزه علمیه امام خمینی(ره) و شخص آقای صدیقی به عنوان متولی و منتقل کننده بخشی از املاک حوزه علمیه به موسسه «پیروان اندیشه‌های قائم» شد.  توکلی

اقتصاددان : احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، طی نامه‌ای به محسنی‌اژه‌ای، رییس قوه قضاییه خواستار ورود مدعی‌العموم به موضوع پرونده حوزه علمیه امام خمینی(ره) و شخص آقای صدیقی به عنوان متولی و منتقل کننده بخشی از املاک حوزه علمیه به موسسه «پیروان اندیشه‌های قائم» شد.  توکلی در بخشی از این نامه تصریح کرده است: «متاسفانه در این مدت، سکوت نامیمون و غیر قابل باوری را از مقامات قضایی و به‌طور خاص دادستانی شاهد هستیم که اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و نظام اسلامی را به‌شدت خدشه‌دار می‌کند.»  متن این نامه که در اختیار جماران قرار داده شده، به شرح زیر است:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ  وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا  اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ  وَاتَّقُوا اللَّهَ  إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ﴿ مائده/۸﴾‌ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیتی، شما را به بیدادگری نکشاند! دادگر باشید که داد به تقوا نزدیک‌تر است! و از خدا پروا کنید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است!
برادر ارجمند جناب آقای محسنی‌اژه‌ای
رییس محترم قوه قضاییه
سلام علیکم، نزدیک به یک ماه است که خبری با عنوان «زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت‌الله صدیقی و پسران» و عناوین مشابه در رسانه‌ها و جراید، افکار عمومی جامعه را به‌شدت جریحه‌دار کرده است، ماهیت این خبر، به علاوه اظهارات مسوولان حوزه علمیه امام خمینی(ره) و شخص آقای صدیقی به عنوان متولی و منتقل کننده بخشی از املاک حوزه علمیه به موسسه‌ای کاملا تجاری، کاملا خصوصی و تقریبا خانوادگی تحت عنوان «پیروان اندیشه‌های قائم»، دلالت صریح بر وقوع برخی جرایم واجد ماهیت عمومی دارد که ورود مدعی‌العموم به موضوع و رسیدگی به آن را اقتضا دارد. اما متاسفانه در این مدت، سکوت نامیمون و غیر قابل باوری را از مقامات قضایی و به‌طور خاص دادستانی شاهد هستیم که اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و نظام اسلامی را به‌شدت خدشه‌دار می‌کند. این در حالی است که قوه قضاییه اخیراً در اقدامی مبارک و قابل تقدیر، در رسیدگی به پرونده فرزندان معاون اول مستعفی قوه قضاییه نشان داد که در مواجهه با جرایم و مفاسد، رسیدگی قضایی عادلانه را حتی در مورد وابستگان و صاحب‌منصبان دستگاه قضایی به اجرا می‌گذارد.
بر این اساس، از جنابعالی به عنوان رییس قوه قضاییه تقاضا داریم ضمن مطالبه جدی از دادستانی برای انجام وظیفه قانونی خود در خصوص رسیدگی به ابعاد مختلف کیفری و حقوقی پرونده زمین واگذارشده از حوزه علمیه امام خمینی(ره)، دستور فرمایید اقدامات قانونی انجام گرفته به اطلاع افکار عمومی رسانده شود تا عزم جدی قوه قضاییه در مبارزه قاطع با فساد و عدم تبعیض در برخورد با جرم و مجرم را محکم‌تر نشان دهد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....