تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1400 - 9:50
کد خبر : 81162

اصل سرمایه در بورس تضمین می‌شود؟

اصل سرمایه در بورس تضمین می‌شود؟

در بورس روز یکشنبه رشد ۲۳۸۰ واحدی (۰.۱۸ درصد) شاخص کل را در سطح ۱.۳۳۵ میلیون واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۱۱ درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد به ۳۰۲۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات اساسی، خودرو و قطعات و شیمیایی در بین نمادها پالایش، شتران و میدکو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در بورس روز یکشنبه رشد ۲۳۸۰ واحدی (۰.۱۸ درصد) شاخص کل را در سطح ۱.۳۳۵ میلیون واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۱۱ درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد به ۳۰۲۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات اساسی، خودرو و قطعات و شیمیایی در بین نمادها پالایش، شتران و میدکو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

Loading...

حدود ۲۱۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای کگل و اتکام بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای وگردش و بپاس داشتند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: مبلغ «وام» بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۰ میلیون شد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس: صندوق تضمین با هدف تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری طراحی شده و اساسنامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.

وزیر صمت از آزاد شدن واردات خودرو به کشور از اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ و حذف تدریجی قرعه کشی خبر داد.

دفتر مطالعات پژوهش‌های زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس، طی گزارشی با نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور مخالفت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران زمین بازی دیگران نشود./ کل کشور در حال تبدیل شدن به مناطق آزاد است.

وزیر صمت: مقرر شد درج قیمت تولیدکننده برای تمامی کالاها تا پایان خرداد ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: قیمت خودروهای داخلی نسبت به یک‌سال گذشته ۳۳درصد رشد داشته ‌است.

قیمت دلار با رشد ۴۷۰ تومانی (۱.۸ درصدی) به ۲۶۴۲۰ تومان رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  سپاه پاسداران با ١٠ فروند موشک نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح مواضع رژیم صهیونیستی را در اربیل عراق هدف گرفت.

سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل گفت: ما ایران را برای انجام این حمله محکوم می‌کنیم. هنوز در حال جمع آوری اطلاعات درباره اینکه هدف دقیقا چه چیز بوده است، هستیم.

فرانسه:حمله موشکی به اربیل، مذاکرات برای احیای توافق هسته ای با ایران را به خطر می اندازد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق از احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به عملیات موشکی بامداد یکشنبه در کردستان عراق خبر داد.

وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا از مهلت یک هفته‌ای ایالات متحده به روس‌ها برای دست کشیدن از سهم خواهی خود از برجام خبر داد. واشنگتن به مسکو اعلام کرده در صورت عدم عقب‌نشینی از این مواضع خود در وین به دنبال توافقی با ایران بدون حضور روسیه خواهد رفت.

رویترز از سفر بدون برنامه وزیر امور خارجه قطر به مسکو و رایزنی پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین خبر داد.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه: موضوع راستی‌آزمایی در مذاکرات وین حل شده است.

خطیب‌زاده در واکنش به اعدام دسته‌جمعی ۸۱ نفر در عربستان: اعدام دسته‌جمعی اخیر در عربستان، اقدامی غیرانسانی در مغایرت با مبانی اولیه حقوق بشر است. دولت سعودی نمی‌تواند از عناوین متداول برای پوشاندن آشفتگی‌های سیاسی و قضایی و سرکوب مردم سوء‌استفاده کند.

مرندی، مشاوره تیم مذاکره‌کننده ایران: هنوز متن نهایی در مذاکرات وین وجود ندارد.

۱۶۰ نماینده مجلس در بیانیه از تیم مذاکره کننده خواستند که در مذاکرات جاری در وین خود را محدود به ضرب الاجل های ساختگی غرب نکند و با ایستادگی، حفظ منابع ملی و خطوط قرمز اعلامی را بدون فوت وقت پیگیری کنند.

«پودولیاک» مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین: روسیه سازنده‌تر از پیش مذاکره می‌کند و پی برده است که اوکراین هیچ امتیاز اساسی نمی‌دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....