تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 16:51
کد خبر : 40321

اصلاح ساختاری بودجه باید جزء اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت بعد باشد

اصلاح ساختاری بودجه باید جزء اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت بعد باشد

نماینده کرمان گفت: اصلاح ساختاری بودجه باید جزء اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت فعلی و دولت آینده در سال ۱۴۰۰ باشد. اقتصاددان: محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه در سال‌های آینده، گفت: اصلاح ساختاری بودجه باید جزء اولویت برنامه‌های

نماینده کرمان گفت: اصلاح ساختاری بودجه باید جزء اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت فعلی و دولت آینده در سال ۱۴۰۰ باشد.

اقتصاددان: محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه در سال‌های آینده، گفت: اصلاح ساختاری بودجه باید جزء اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت فعلی و دولت آینده در سال ۱۴۰۰ باشد.

وی با بیان اینکه در چند مورد از بودجه نویسی کشور باید تغییرات اساسی رخ دهد، ادامه داد: اولین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد بحث درآمد‌های پایدار در بودجه سنواتی کشور به ویژه عدم وابستگی به نفت است.

زاهدی با بیان اینکه هزینه‌کرد کارا، ارتقای ثبات، توسعه و عدالت از موارد دیگری است که باید در اصلاح بودجه نویسی کشور مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: درآمدزایی پایدار دارای سه فاکتور اصلاح نظام قیمت گذاری حامل‌های انرژی، اصلاح و یکپارچه‌سازی نظام مالیاتی و تامین اجتماعی و سازماندهی و بهینه‌سازی استفاده از دارایی‌های دولت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: هزینه‌کرد کارا هم بر اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و اصلاح سیاست‌های حمایتی و تامین اجتماعی تاکید دارد.

وی تاکید کرد: این محور‌ها باید در اولویت اقدامات اقتصادی دولت قرار بگیرد تا مشکلات کشور مقداری از سال آینده کاهش یابد، امیدواریم دولت بتواند آنچه مورد مطالبه رهبری و مجلس است را پیاده‌سازی کند.

زاهدی گفت: افزایش جهش تولید، جایگزینی واردات و صادرات محور بودن و مشارکت حداکثری بخش خصوصی، بهره گیری از ظرفیت‌های راکد و بلااستفاده، استفاده از فناوری‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اتکای کمتر به منابع عمومی معیار‌هایی برای اولویت بندی اقتصادی در کشور هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....