تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 17:21
کد خبر : 66622

اسلامی: استکبار جهانی قدرت علمی و فناوری کشورمان را بر نمی‌تابد

اسلامی: استکبار جهانی قدرت علمی و فناوری کشورمان را بر نمی‌تابد

روسای سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه ۱۹ آبان در نمایشی از دستاوردهای صنعت هسته ای کشور با عنوان در مسیر پیشرفت شرکت کردند. وی از غرفه های مختلف نمایشگاه بازدید کرد و با جمعی از دانشجویان درباره گستره صنعت هسته ای، علایق و ضرورت تلاش علمی آنها صحبت کرد. اقتصاددان: وی در این بازدید

روسای سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه ۱۹ آبان در نمایشی از دستاوردهای صنعت هسته ای کشور با عنوان در مسیر پیشرفت شرکت کردند. وی از غرفه های مختلف نمایشگاه بازدید کرد و با جمعی از دانشجویان درباره گستره صنعت هسته ای، علایق و ضرورت تلاش علمی آنها صحبت کرد.

اقتصاددان: وی در این بازدید تاکید کرد: توسعه فناوری های پیشرفته به ویژه علم و فناوری هسته ای برای توسعه و توسعه کشور ضروری است. دنیای استکبار به هیچ وجه نمی پذیرد که ما در حال حاضر در این عرصه ها هستیم و باید با تکیه بر توان علمی متعهد و دانش بومی پژوهشگران، مسیر پیشرفت را مستقلانه طی کنیم. دشمنان ایران اسلامی این تلاش گسترده و جهادی برای ایجاد توان علمی و فناوری کشورمان را تحمل نخواهند کرد.

اسلامی ادامه داد: به همین دلیل در طول ۵۰ سالی که از تاسیس شرکت انرژی اتمی ایران می گذرد، هیچ کمکی به ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نکرده اند تا بتوانیم فناوری را در این مسیر پیش ببریم. مهمتر از آن، آنها همواره به دنبال جلوگیری از اجرای همان قابلیت هایی بوده اند که قوانین بین المللی بر آن تاکید دارند. آنها از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران حمایت نمی کنند، اما باعث ویرانی و آزار می شوند و جلوی هیچ توطئه و ظلمی را نمی گیرند. غرور جهانی با شهادت دانشمندان ما سعی کرده مانع پیشرفت ما شود، اما بحمدالله ایمان دانشمندان و مدیران هسته ای ما را تقویت کرده و در علم و فناوری روز پیشرفت جدی تری داشته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما موظفیم آثار و نقشی که فناوری هسته ای می تواند در زندگی مردم داشته باشد را بیشتر گسترش داده و به مردم معرفی کنیم. مهمترین این اثرات اکوسیستم، کشاورزی، صنعت و سلامت است که باید گسترش یابد و تاثیر آن بر زندگی مردم باشد.

اسلامی افزود: اینها دستاوردها، توانمندی ها و قابلیت های فناوری هسته ای به محض دستیابی هر کشور پیشرفته ای است تا مردم عادی ارزش و اهمیت فناوری را در زندگی روزمره تجربه کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: باید به علم و فناوری هسته ای توجه بیشتری داشته باشیم و صنعت هسته ای را گسترش دهیم نه صرفا غنی سازی؛ غنی سازی تنها بخش کوچکی از کل فرآیند است.

برخی از دستاوردهای عمده و بازار صنعت هسته ای کشور از جمله کاربرد پرتو، کشاورزی هسته ای، سانتریفیوژهای صنعتی و پزشکی، رادیوداروهای تشخیصی و درمانی، جراحی پروستات با لیزر پزشکی، چرخه سوخت هسته ای در این نمایشگاه ذکر شده است. تولید آب سنگین و دوترته، تولید کیک زرد، مجتمع سوخت، ژئوفیزیک هوابرد، همجوشی هسته ای و نیروگاه اتمی بوشهر، سطح سنج و اسکنر برج های تقطیر به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....