تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 18:06
کد خبر : 27545

ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی متراژ، سن بنا و محله‌هایی که آپارتمان‌های ارزان‌تر از یک میلیارد تومان در آن معامله شده است، می‌پردازد. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ متوسط قیمت مسکن در تهران طی آبان ماه به بیش از ۲۷میلیون تومان در هر متر مربع رسید؛ بنابراین اگر قصد خرید مسکن با

گزارش پیش رو به بررسی متراژ، سن بنا و محله‌هایی که آپارتمان‌های ارزان‌تر از یک میلیارد تومان در آن معامله شده است، می‌پردازد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ متوسط قیمت مسکن در تهران طی آبان ماه به بیش از ۲۷میلیون تومان در هر متر مربع رسید؛ بنابراین اگر قصد خرید مسکن با بودجه‌ای پایین‌تر از یک میلیارد تومان دارید، باید محله‌هایی را جست‌وجو کنید که قیمت مسکن در آن‌ها پایین است. غالب این محله‌ها در مناطق جنوبی تهران قرار دارد. برخی از آن‌ها نیز در بعضی از محله‌های شرقی تهران قرار گرفته است. نکته مهم دیگر در خرید این آپارتمان‌ها متراژ است؛ معاملات انجام‌شده طی یک ماه اخیر نشان می‌دهد، آپارتمان‌هایی که در این قیمت معامله شده، واحدهایی با متراژهای پایین بوده و نمی‌توان واحدی بزرگ را در لیست پیدا کرد.

ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت، متراژ، سن بنا و محله‌هایی که آپارتمان‌های زیر یک میلیارد تومان در آن معامله شده است، خواهیم پرداخت. شوش یکی از محله‌های جنوبی تهران است و قیمت مسکن در آن نسبتا پایین است. یک واحد آپارتمان ۴۹متری و ۶۱سال ساخت در این محله جنوبی تهران ۶۵۰میلیون تومان معامله شد. بریانک نیز یکی از محله‌های تهران با قیمت مسکن پایین است و واحدی ۵۵متری و ۱۸سال ساخت در آن ۹۰۰میلیون تومان معامله شد.

نظام آباد از محله‌های منطقه۷ شهرداری تهران است. متوسط قیمت مسکن در این محله نیز پایین است. واحدی ۴۹متری و ۱۳سال ساخت در این محله ۹۷۰میلیون تومان فروخته شد. برای واحدی ۳۷متری و ۲۱سال ساخت در گران ۶۴۰میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

آپارتمانی ۵۶متری و ۲۰سال ساخت در دخانیات ۷۴۰میلیون تومان، یک خانه ۴۵متری و ۱۸سال ساخت در جی ۶۹۲میلیون تومان، واحدی ۳۷متری و ۲۱سال ساخت در محله گرگان، ۶۴۰میلیون تومان و واحدی ۵۰متری و ۲۹سال ساخت در تهران نو ۸۵۰میلیون تومان به فروش رفته است.

مسعودیه یکی از محله‌های تهران است که یافتن واحد زیر یک میلیارد تومان در آن دشوار نیست؛ البته واحدهای این محله غالبا با متراژ پایین معامله می‌شود. یک خانه ۴۱متری و ۱۸سال ساخت در مسعودیه ۵۰۰میلیون تومان معامله شد. قیمت مسکن برای واحدی ۴۳متری و ۱۷سال ساخت در محله گرگان ۶۸۰میلیون تومان بوده است.

قیمت مسکن برای واحدهایی که در راه آهن تهران معامله می‌شود، اصولا پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن (متری ۲۷میلیون تومان) است؛ اما واحدهای گران قیمت‌تر نیز در این محله به فروش رفته است. یک خانه ۴۵متری و ۹سال ساخت در این محله به ۵۳۷میلیون تومان پول نیاز داشت.

وحیدیه از محله‌های شرق تهران است. یک خانه ۴۴متری و ۱۷سال ساخت در آن ۶۵۰میلیون تومان معامله شد. همچنین یک خانه ۴۴متری و ۲۳سال ساخت در نظام آباد ۶۸۲میلیون تومان فروخته شد.

یکی از آپارتمان‌های ارزان قیمتی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، واحدی ۵۷متری و ۹سال ساخت در باغ آذری (از محله‌های جنوبی تهران) است. این واحد متری ۱۰میلیون و ۴۸۴هزار تومان و مجموعا ۶۰۰میلیون تومان به فروش رفت.

خانه‌ای ۴۴متری و ۱۱سال ساخت در محله شاهین ۷۶۰میلیون تومان، واحدی ۵۳متری و۱۱سال ساخت در مختاری ۵۹۰میلیون تومان و یک آپارتمان ۳۹متری و ۱۷سال ساخت در چهارصد دستگاه ۷۰۰میلیون تومان معامله شده است.

در پایان گفتنی است؛ قیمت مسکن باتوجه به عوامل مختلفی چون متراژ، سن، شرایط فروشنده و… متفاوت است. قیمت‌های ذکر شده بر اساس واحدهای معامله شده طی یک ماه اخیر بوده و ممکن است واحدهایی با قیمت بالاتر و یا پایین‌تر در محله‌های مشابه دیده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....