تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تیر 1400 - 17:49
کد خبر : 52741

ارتباط قیمت طلای جهانی و احیای برجام

ارتباط قیمت طلای جهانی و احیای برجام

یکی از محرک‌های قیمت طلا افزایش قیمت نفت عنوان می‌شود، به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام ممکن است مانعی برای رشد قیمت نفت باشد. پس حصول توافق می‌تواند از مجرای نفت بر قیمت طلا تاثیر منفی بگذارد. اقتصاددان: قیمت طلای جهانی در طول معاملات روز گذشته افزایش یافت، به مرز ۱۸۰۰ دلار نزدیک شد اما

یکی از محرک‌های قیمت طلا افزایش قیمت نفت عنوان می‌شود، به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام ممکن است مانعی برای رشد قیمت نفت باشد. پس حصول توافق می‌تواند از مجرای نفت بر قیمت طلا تاثیر منفی بگذارد.

اقتصاددان: قیمت طلای جهانی در طول معاملات روز گذشته افزایش یافت، به مرز ۱۸۰۰ دلار نزدیک شد اما نتوانست از آن عبور کند. قیمت طلا در شروع معاملات امروز در حوالی ۱۷۹۸ دلار قرار داشت. طلا در شروع معاملات امروز روند افزایشی را دنبال کرد، از مرز ۱۸۰۰ دلار گذشت و در ساعت ۱۴ و ۴ دقیقه به وقت ایران روی ۱۸۰۷ دلار قرار گرفت.

قیمت طلا بعد از آنکه رئیس فدرال رزرو اعلام کرد در صورت جدی شدن مسئله تورم نسبت به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد، به زیر ۱۸۰۰ دلار کشیده شد. طلا از آن پس چند بار برای پس گرفتن مرز ۱۸۰۰ دلار جهش کرد، اما نتوانست جایگاه خود را بالای این مرز تثبیت کند. اگر طلا بتواند بالای مرز ۱۸۰۰ دلار پایدار بماند امیدواری‌ها در بازار طلا دوباره افزایش خواهند یافت.

ارتباط قیمت طلا با بازسازی اقتصادی و قیمت نفت

احتمال دارد رشد قیمت طلا تحت تاثیر امیدها به آینده نفت اتفاق افتاده باشد. بازسازی اقتصادی به عنوان یک عامل منفی برای قیمت طلا محسوب می‌شد، اما از طرفی پیشرفت بازسازی اقتصادی احتمالا با افزایش تقاضای نفت همراه خواهد بود، برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت می‌تواند تا ۱۰۰ دلار افزایش یابد. افزایش قیمت نفت می‌تواند کمک مهمی برای رشد طلا باشد. از موانعی که برای رشد قیمت نفت عنوان می‌شود نیز احیای برجام است. یکی از دلایل دیگری که می‌تواند مانع رشد قیمت نفت شود، افزایش توجه به مسئله انرژی پاک است. در حالیکه انتظار می‌رود همراه با بازسازی اقتصادی تقاضای نفت زیاد شود، طرفداران قدرتمند انرژی پاک امیدوار هستند بازسازی اقتصادی بستری را فراهم آورد که در سطح وسیعی انرژی‌های پاک جایگزین سوخت‌های فسیلی شوند.

افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم

در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین در حوالی ۳۴ هزار و ۹۱۹ دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین در حوالی ۶۵۴ میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵٫۵ درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم در حوالی ۲۳۳۰ دلار قرار داشت. سرمایه بازار این ارز دیجیتال ۲۷۱ میلیارد دلار ثبت شده بود، تغییرات قیمتی آن در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود و بیشترین و کمترین قیمت آن حدود ۸٫۵ درصد اختلاف داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....