تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 15:31
کد خبر : 113138

احتمال اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی

احتمال اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان کم تحرک باقی مانده و امکان ادامه اصلاح قیمت پس از عدم توانایی در عبور از مقاومت محکم ۱۹۴۰ دلار را پیش روی خود دارد.   همانطور که گفته شد، گاوهای بازار طلا طی چند مرحله سعی کردند از مقاومت مذکور عبور کنند که تلاش بی نتیجه آنها منجر به اصلاح

قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان کم تحرک باقی مانده و امکان ادامه اصلاح قیمت پس از عدم توانایی در عبور از مقاومت محکم ۱۹۴۰ دلار را پیش روی خود دارد.

 

همانطور که گفته شد، گاوهای بازار طلا طی چند مرحله سعی کردند از مقاومت مذکور عبور کنند که تلاش بی نتیجه آنها منجر به اصلاح قیمت اندک شد. با اینحال، تنها در صورت بسته شدن کندل روزانه زیر حمایت مهم ۱۹۳۳ دلاری می تواند مسیر را برای اصلاح بیشتر قیمت باز کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،   اما نکته مهم اینجاست که مهمترین حمایت پیش روی طلا در حقیقت روی ۱۸۹۷ دلار به عنوان کف حمایتی تاریخ ۱۸ ژانویه قرار دارد که حفظ آن برای ادامه روند صعودی در بازار بسیار مهم است.

احتمال اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی

اندیکاتور RSI ۱۴ روزه همچنان نشان دهنده روند صعودی برای طلا بوده و خط سیگنال همچنان در محدوده بالای خط میانه کانال صعودی در حرکت است. این موضوع ثابت می کند که در صورت اصلاح قیمت، فرصت خوبی برای خریداران طلا در بازار ایجاد خواهد شد.

اما در صورت ادامه حرکت صعودی و کنسل شدن سناریوی اصلاح قیمت، می بایست از مقاومت ۱۹۴۰ دلاری عبور کنیم. در این صورت، مقاومت بعدی روی نقطه ۱۹۴۴ دلار قرار خواهد داشت که می تواند هرگونه سناریوی نزوالی شدن روند قیمت را در بازه زمانی کوتاه مدت ابطال نماید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....