تاریخ انتشار : جمعه 24 اردیبهشت 1400 - 22:39
کد خبر : 46809

آیا هوش مصنوعی می تواند آینده سیاست را تغییر دهد؟

آیا هوش مصنوعی می تواند آینده سیاست را تغییر دهد؟

پژوهشکده فناوری پیشرفته و هوش مصنوعی هوش مصنوعی می تواند جایگزین انسان در بسیاری از جنبه های زندگی شود ، از رانندگی با اتومبیل گرفته تا تشخیص بیماری ها و موارد دیگر ، سیاست بی خطر نخواهد ماند. در گذشته ، انسان ها برای کار در اداره شرکت می کردند. فردا ، ماشین های هوشمند.

پژوهشکده فناوری پیشرفته و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می تواند جایگزین انسان در بسیاری از جنبه های زندگی شود ، از رانندگی با اتومبیل گرفته تا تشخیص بیماری ها و موارد دیگر ، سیاست بی خطر نخواهد ماند. در گذشته ، انسان ها برای کار در اداره شرکت می کردند. فردا ، ماشین های هوشمند. و ممکن است آنها پیروز شوند ، زیرا شهروندان به طور فزاینده ای از سیاستمداران انسانی ناامید می شوند.

اقتصاددان: با توجه به اینکه انتظار می رود هوش مصنوعی طی چند دهه آینده تغییرات چشمگیری در جوامع جهانی ایجاد کند ، فراتر از هر چیزی که در طول انقلاب های قبلی فناوری دیده می شد ، یک سناریو قابل قبول در آینده این است که انسان ها همراه با ماشین ها اداره کنند. به کشوری که در آن زندگی می کنید فکر کنید.

انقلاب جدید فناوری نه تنها انسان را در کارهای معمول جایگزین می کند که به راحتی توسط ماشین ها قابل تکرار است ، بلکه اتوماسیون کارهای پیچیده را تسهیل می کند. ماشین های جدید و هوشمند در هر جنبه از زندگی ، از رانندگی با اتومبیل گرفته تا تشخیص بیماری ها و موارد دیگر ، جای انسان را خواهند گرفت. با توجه به پیشرفت های اخیر در زمینه یادگیری عمیق ، باید در نظر داشت که این برای سیاستمداران به چه معناست؟

توجه به این نکته مهم است که بخشهایی از سیاست ما قبلاً از فناوریهای ارتباطی جدید استفاده کرده اند. ارتباط با رای دهندگان را در نظر بگیرید. رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، همزمان با چندین گروه هزاران نفری صحبت کند. پیام را نیز در نظر بگیرید. کاندیداهای سیاسی در سراسر جهان اکنون از کانال های رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن گروه های مختلف رای دهندگان با پیام های هدف متفاوت استفاده می کنند. اتوماسیون رو به رشد حاکمیت دیگر داستان علمی نیست ، بلکه واقعیتی است که ما تازه شروع به درک آن کرده ایم.

برای یک لحظه تصور کنید که یک سیاستمدار انسانی باید از چه دانش ، مهارت و ویژگی هایی برخوردار باشد تا کامل باشد ، اگر هدف اصلی آنها نمایندگی از تشکیل دهنده آنها و اجرای یک برنامه موثر سیاست باشد. یک سیاستمدار کامل انسانی شاید باید مسائل مربوط به افرادی را که آنها نمایندگی می کنند درک کند ، از جمله اینکه چه چالش هایی با آنها روبرو هستند و دوست دارند چه سیاست هایی تغییر کنند. برای تهیه سیاست هایی که متناسب با عناصر سازنده آنها باشد و جامعه را به عنوان یک مجموعه جمعی به جلو سوق دهد ، یک سیاستمدار کامل انسانی باید درک عمیقی از گذشته جامعه ، وضعیت کنونی آن و چالش های پیش رو داشته باشد. او همچنین باید یک مذاکره کننده ماهر ، سازنده اجماع و یک مدیر بحران عالی باشد. آیا می توان هوش مصنوعی را با این توانایی ها نسبت داد؟

وقتی صحبت از اتوماسیون دانش می شود ، سیستم های هوش مصنوعی مجاری قدرتمندی برای دانش هستند و می توانند به عنوان دستیاران با ارزشی برای مقامات دولتی عمل کنند. با این حال ، وقتی صحبت از مهارت می شود ، شکستن کمی دشوارتر است زیرا در حال حاضر ، هوش مصنوعی می تواند به طراحی سیاست ها کمک کند و به خطرات پاسخ دهد ، اما از توانایی مذاکره ماهرانه یا ساختن سیاست هایی که در بین مردم طنین انداز باشد فاصله زیادی دارد. در چند سال آینده ، انسانها برای تأمین هوش هیجانی و خلاقیت در صحنه سیاسی همچنان مورد نیاز خواهند بود ، اما با پیشرفت این فناوری ، سیستمهای هوش مصنوعی قادر به انجام کارهای پیچیده می شوند. علاوه بر این ، ویژگی ها سخت ترین جنبه تکرار خواهند بود زیرا ماشین ها ممکن است فقط به عنوان موجودات عقلانی عمل کنند. حضور انسانی در حکومتداری احتمالاً برای آینده قابل پیش بینی ضروری است.

در عصر جدیدی که رانندگان ، پزشکان و سازندگان در حال اتوماسیون هستند ، اینکه آیا ما سیاست خود را خودکار می کنیم بحث جدی است. ما باید پیامدهای تقاطع رو به رشد بین سیاست و فناوری را ارزیابی کنیم. قبل از اینکه خیلی دیر شود باید بحث کنیم که در چه جهانی می خواهیم زندگی کنیم.

یکی از سناریوهای احتمالی برای آینده سیاست انتخاب وضعیت موجود است ، جایی که دولت ها ممکن است هوش مصنوعی محدودی را برای بازیابی اعتماد شهروندان به آنها از طریق بهبود اثربخشی و کارآیی خدمات عمومی در نظر بگیرند ، در حالی که سیاستمدار بودن صرفاً یک شغل انسانی باقی می ماند . سناریوی احتمالی دیگر این است که بشر تصمیم می گیرد دولت را کاملاً خودکار کرده و نیرو را به سیستم های هوش مصنوعی بفرستد و آنها را در سمت های کلیدی خاصی منصوب کند.

اما چه می شود اگر در نیم قرن یا این زمان ، انسان ها تصمیم بگیرند که با ماشین آلات اداره کنند ، این بدان معناست که انسان و هوش مصنوعی در برابر یکدیگر رقابت می کنند مجلس. شاید این دور از ذهن به نظر برسد ، اما این یک سناریوی احتمالی است که باید در هنگام بحث درباره آینده اندیشیده شده سیاست ، آن را بخاطر بسپاریم. باید در نظر گرفت که آیا چنین شکلی از یک سیستم سیاسی اعتماد شهروندان را به نهادهای دولتی باز می گرداند یا بذرهای جدیدی از بی اعتمادی را می کارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....