تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402 - 22:40
کد خبر : 130568

آمریکا ۴ نهاد و یک فرد را در ارتباط با گروه واگنر تحریم کرد

آمریکا ۴ نهاد و یک فرد را در ارتباط با گروه واگنر تحریم کرد

خزانه داری آمریکا چهار نهاد در روسیه، امارات و جمهوری آفریقای مرکزی را به بهانه ارتباط با این گروه تحت تحریم قرار داد. اقتصاددان :    وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) تحریم‌هایی را علیه ۴ شرکت و یک فرد، که به ادعای واشنگتن در کار تجارت طلا و تجارت تسلیحات برای گروه واگنر

خزانه داری آمریکا چهار نهاد در روسیه، امارات و جمهوری آفریقای مرکزی را به بهانه ارتباط با این گروه تحت تحریم قرار داد.

اقتصاددان :    وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) تحریم‌هایی را علیه ۴ شرکت و یک فرد، که به ادعای واشنگتن در کار تجارت طلا و تجارت تسلیحات برای گروه واگنر دخیل هستند، اعمال کرد.

براساس گزارش سی ان ان، تحریم‌های جدید علیه واگنر چند روز پس از شورش مسلحانه این گروه در روسیه اعلام شده است.

این گزارش افزود: آمریکا شرکت‌هایی در روسیه، امارات متحده عربی و جمهوری آفریقای مرکزی را با ادعای درگیری آنها در تجارت غیرقانونی طلا برای تامین مالی گروه واگنر و حفظ و گسترش قدرت نظامی این گروه از جمله در درگیری‌های نظامی در اوکراین و آفریقا را هدف گرفته است.

فرد تحریم شده توسط آمریکا «آندری نیکلاویچ ایوانف» است که گفته می‌شود یکی از مدیران اجرایی گروه واگنر و از چهره‌های نزدیک به یوگنی پریگوژین رئیس این گروه است.

خزانه داری آمریکا معتقد است که ایوانف به طور مستقیم با نهاد تحت امر پریگوژین در مالی و مقامات ارشد این کشور در تجارت طلا، معدن و دیگر فعالیت‌های گروه واگنر در کشور مالی کار می‌کند.

«برایان نلسون» معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی می‌گوید، گروه واگنر از طریق استخراج منابع طبیعی در کشورهایی مثل جمهوری آفریقای مرکزی و مالی عملیات‌های نظامی خود را تامین مالی می‌کند.

وی تاکید کرد: ایالات متحده به هدف گیری منابع درآمدی گروه واگنر برای کاستن از فعالیتهای نظامی این گروه در آفریقا و اوکراین ادامه خواهد داد.

ادعاهای مقامات آمریکایی درباره منابع مالی گروه واگنر در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که بودجه این گروه مستقیم توسط دولت روسیه و مشخصا وزارت دفاع این کشور تامین می‌شد.

به دنبال شورش مسلحانه یوگنی پریگوژین در روسیه که از شامگاه جمعه تا غروب شنبه به طول انجامید دولت روسیه تصمیم گرفته گروه واگنر را در ارتش این کشور ادغام کند. رئیس گروه واگنر هم اکنون در بلاروس به سر می‌برد و به گفته پوتین اعضای واگنر یا باید با ارتش روسیه قرارداد ببندند یا به بلاروس بروند.

خزانه داری آمریکا ماه گذشته میلادی نیز «ایوان مسلوف» رئیس گروه واگنر در مالی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....