تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 15:31
کد خبر : 168538

هر پگاه نو با یک نگاه نو

سیدعلیرضاشفیعی مطهر

راز ریشه‌ها و پرواز اندیشه‌ها در قلم استاد دکتر محمّد منصورنژاد/فرگرد دوم

راز ریشه‌ها و پرواز اندیشه‌ها  در قلم استاد دکتر محمّد منصورنژاد/فرگرد دوم

ولادت و تحصیلات استاد دکتر منصورنژاد در سال ۱۳۴۰ در شهر رینۀ لاریجان چشم بر جهان گشودند و در همان شهر تحصیلات را از اول ابتدایی تا دیپلم در رشتۀ اقتصاد پیمودند .در سال ۱۳۶۰(با دو سال ترک تحصیل به علّت نبودن دبیرستان در رینه) از دبیرستان فارغ‌التّحصیل شدند. تحصیل آموزش عالی در پاییز سال

ولادت و تحصیلات

استاد دکتر منصورنژاد در سال ۱۳۴۰ در شهر رینۀ لاریجان چشم بر جهان گشودند و در همان شهر

تحصیلات را از اول ابتدایی تا دیپلم در رشتۀ اقتصاد پیمودند .در سال ۱۳۶۰(با دو سال ترک تحصیل به علّت نبودن دبیرستان در رینه) از دبیرستان فارغ‌التّحصیل شدند.

تحصیل آموزش عالی در پاییز سال ۱۳۶۷ در «رشته علوم سیاسی» در قم، آغاز و در سال ۱۳۷۱ به سرانجام رسید.

در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه تهران (دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی) در «رشتۀ علوم سیاسی» مقطع ارشد پذیرفته و در سال ۱۳۷۴ فارغ‌التّحصیل شدند.

برخی از استادان ایشان عبارتند از: دکتر محمود سریع‌القلم، استاد مصطفی ملکیان، دکتر سیّدجواد طباطبایی، پرفسور سیّدحسین سیف‌زاده، مرحوم آیه‌الله عمید زنجانی، آیه‌الله محمّدهادی یوسفی غروی، آیه‌الله‌العظمی یوسف صانعی، آیه‌الله حسینی بوشهری، استاد رسول جعفریان، دکتر صادق زیباکلام، دکتر ناصر هادیان، مرحوم دکتر احمد ساعی، مرحوم دکتر سیّدمحمد رضوی، دکتر قاسم افتخاری، دکتر عبدالرّحمان عالم، دکتر سیّدحسین بشیریه، و….

آقای دکتر منصورنژاد با سایر استادان تراز اول علوم انسانی و اجتماعی ایران در قالب‌های گوناگون

(پروژه، همایش، نشست علمی، فعّالیّت انجمنی و ….) همکاری علمی نیرومند و گسترده دارند.

رساله‎های بسیار متنوّعی (نزدیک به ۵۰ رساله) را راهنمایی و مشاوره داده و به دانشجویان یاری رسانده‌اند.

استاد در برخی دانشگاه‌های تهران و قم تدریس کرده‌اند. برخی کتاب‌های ایشان به عنوان کتاب درسی دانشگاهی و نیز موضوع پایان نامه‌ها قرار گرفته است.

اکنون یعنی تا خردادماه ۱۴۰۳ صاحب این قلم، بالای ۱۵۲ جلد کتاب، بیش از ۲۰۰ مقاله، بالای ۱۰۰ نقد کتاب و هزاران یادداشت را منتشر نموده و بسیاری از مباحثشان از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

ضمنا استاد سال‌هاست به عنوان عضو شورای مرکزی انجمن علمی مطالعات صلح ایران و نیز دبیر کمیتۀ دین‌پژوهی این انجمن فعّالیّت‌های موثّری دارند و صاحب تالیفات و مقالاتی در همین زمینه هستند.

جناب دکتر «مجتبی مقصودی» دربارۀ شخصیت آقای دکتر منصورنژاد گفتند:

« منصورنژاد فردی با آثار علمی متنوّع؛ ایده پردازی خوب؛ موفّق در کاربردی کارکردن علم؛ دارای نثر روان و همه فهم؛ فعّال اجتماعی و مدنی و دغدغه‌مند؛ آرمانخواه، واقعیت‌گرا و پراگماتیست؛ پرکار؛ سریع‌التّحلیل، سریع‌القلم می باشند. »

…و آنچه من می‌توانم بر آن بیفزایم:

«….و تحلیل‌گر واقع‌گرا (نه تُند و نه کُند)،ژرف‌نگر و شگرف‌نگار،آزاده و آزاداندیش،نیازشناس فرهنگی و اجتماعی،دانش‌محور و پژوهشگر،هم تحصیلات حوزوی دارند و هم دانشگاهی،ولی نه در اینجا مانده و نه در آنجا درمانده،شاعر،طنزنویس(کشکول مملی)، داستان‌نویس (داستان ادیان برای نوجوانان) ،فیلم‌نامه‌نویس(زرتشت پیامبر)،کارگردان مستندساز (رینه)،وووو

ادامه دارد….

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =