تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 13:42
کد خبر : 167760

دکتر محمد رسولی " دانش آموخته ی حقوق اقتصادی و وکیل پایه یک دادگستری"

اقدامات فوری پس از کلیک روی لینک کلاهبرداری

اقدامات فوری پس از کلیک روی لینک کلاهبرداری

اگر روی یک لینک کلاهبرداری به اشتباه کلیک کردید به سرعت این سه اقدام فوری را انجام دهید! بارها توسط مراجع مختلف قضایی و انتظامی به شهروندان تذکر داده شده که بر روی لینک های مشکوکی که غالباً از راه پیامک ارسال می شوند کلیک نکنند ، پیامک هایی که گاه با استفاده از تکنیک

اگر روی یک لینک کلاهبرداری به اشتباه کلیک کردید به سرعت این سه اقدام فوری را انجام دهید!
بارها توسط مراجع مختلف قضایی و انتظامی به شهروندان تذکر داده شده که بر روی لینک های مشکوکی که غالباً از راه پیامک ارسال می شوند کلیک نکنند ، پیامک هایی که گاه با استفاده از تکنیک ترساندن مردم و ذکر مواردی مانند صدور حکم جلب شما و یا تشکیل پرونده علیه شما ، درصدد ترغیب شما به کلیک بر روی لینک خاصی هستند . اما اگر به اشتباه ، این اقدام را انجام دادیم برای جبران چه اقدامی بنماییم؟

۱- اولین قدم جهت اینکه ارتباط بد افزار قطع شود ، قطع کردن اینترنت گوشی است!اگر این کار را انجام دهید،دیگر هر فعل و انفعالاتی هم که داخل گوشی رخ دهد ، نمی تواند با دنیای بیرون ، ارتباط بگیرد! مثلاً دیگر نمی تواند آن لینک آلوده و یا اطلاعات شما را به دیگران بفرستند.

۲- بلافاصله نرم افزار های نصب شده بر روی گوشی خود را بررسی کنید ، چون این بدافزار ها در غالب یک نرم افزار نصب می شوند ! اگر ما همیشه لیست نرم افزار های خود را بررسی کنیم و آن ها را بدانیم ، به محض اینکه یک نرم افزار جدید اضافه شد ، می توانیم متوجه شویم که این یک بدافزار است! و بلافاصله این بدافزار را حذف نصب نموده و از حافظه ی پنهان گوشی پاک بنماییم.

۳-اما برخی از بدافزار ها هستند که(hidden)شده و بر روی صفحه ی گوشی دیده نمی شوند ، پس توصیه می شود که به setting رفته و قسمت نصب نرم افزار ها را بررسی کنید و آن بدافزار را پاک کنید، بدین ترتیب دیگر آن بدافزار نمی تواند اطلاعات شما را به کسی بفرستد.

توصیه می شود بررسی کنید که اگر ناخواسته پیامکی حاوی بدافزار به دیگری فرستاده اید ، با ارسال پیامک اصلاحی به آن فرد ، هک شدن گوشی خود را اطلاع دهید و به او گوشزد کنید که بر روی آن لینک کلیک نکند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =