تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 18:01
کد خبر : 44854

۳ مانع انتظاری در بازار ارز

۳ مانع انتظاری در بازار ارز

تحلیل گران فنی می گویند تا وقتی قیمت دلار از ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان عبور نکرده است خرید دلار ریسک دارد. قیمت دلار پشت سد ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی درجا می زند. فعالان بازار اعتقاد دارند، دو مانع انتظاری موجب شده است که خریداران تمایل چندانی برای حضور در بازار نداشته باشند. اولین

تحلیل گران فنی می گویند تا وقتی قیمت دلار از ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان عبور نکرده است خرید دلار ریسک دارد.

قیمت دلار پشت سد ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی درجا می زند. فعالان بازار اعتقاد دارند، دو مانع انتظاری موجب شده است که خریداران تمایل چندانی برای حضور در بازار نداشته باشند. اولین مانع، در جریان بودن مذاکرات هسته ای ست. بخشی از معامله گران تصور می کنند ممکن است مذاکرات به نتیجه برسد و حداقل بخشی از تحریم های سنگین برداشته شوند. به عنوان مثال، در صورت برداشته شدن تحریم های نفتی، درآمدهای ارزی کشور افزایش پیدا می کند و افزایش عرضه موجب می شود که قیمت دلار رشد خاصی را تجربه نکند.

مانع دوم انتظاری که خریداران را صبور نگه داشته است، تصور افزایش عرضه ارز توسط بازارساز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است. برخی معامله گران تصور میکنند، دولت از طریق پایین بردن قیمت ارز سعی خواهند کرد که کمی تمایل افراد برای شرکت در انتخابات را بیشتر کند. افزون بر این ها،‌ گروهی عنوان می کنند،‌ دولت تمایلی ندارد که در زمان کنار رفتن،‌ قیمت دلار در سطوح بالایی باشد.

3 مانع انتظاری در بازار ارز

برخی از کارشناسان حتی عنوان کرده اند که در نیمه اول سال نباید انتظار رشد معنادار را برای دلار داشت. البته کارشناسی مانند عبده تبریزی نیز عنوان کرده است که دشوار است قیمت دلار به زیر مرز ۲۲ هزار تومانی برود. بخشی از معامله گران نیز عنوان می کنند که قیمت دلار در نیمه اول ۱۴۰۰ بین ۲۲ تا ۲۶ هزار تومان قرار خواهد داشت. چنین دامنه نوسانی برای آن ها وسوسه کننده نیست.

با توجه به چنین انتظاراتی می توان حدس زد که امروز نیز دلار دچار نوسانات معناداری نشود. با این حال، معامله گران هم چنان به نقاط فنی دقت زیادی دارند. در کنار این ممکن است صحبت های وزیر امور خارجه آمریکا مورد توجه بازار قرار بگیرد.بلینکن عنوان کرده است «در حالی که با ایران مذاکره می کنیم همزمان به اتخاذ اقدامات لازم علیه فعالیت های این کشور علیه صلح و امنیت نیز ادامه می دهیم».

به نظر می رسد قیمت دلار در محدوده ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان و ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان در نوسان باشد زیر ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان توصیه به خرید نمی شود و رفتن قیمت به پایین تر از ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان یعنی افزایش احتمال ریزش قیمت دلار.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....