تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1400 - 22:55
کد خبر : 54853

یادنامه ای در رثای پروفسور بهروز نقویان

یادنامه ای در رثای پروفسور بهروز نقویان

  یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَهً مَّرْضِیَّهً فَادْخُلِى فِى عِبَادِى وَادْخُلِى جَنَّتِى‏ هان اى روح آرام یافته و متین، به سوى پروردگارت بازگرد که تو از او خشنود و او از تو خرسند است پس در جرگه بندگان من درآى و به بهشت من داخل شو (آیه ۲۷ – ۳۰ سوره فجر)

 

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَهً مَّرْضِیَّهً فَادْخُلِى فِى عِبَادِى وَادْخُلِى جَنَّتِى‏
هان اى روح آرام یافته و متین، به سوى پروردگارت بازگرد که تو از او خشنود و او از تو خرسند است پس در جرگه بندگان من درآى و به بهشت من داخل شو (آیه ۲۷ – ۳۰ سوره فجر)
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
۷ روز گذشت هفت روز پیش در چنین روزی، خبری درد آور و سنگین که به باور نمی نشست به تدریج جای خود را تحمیل کرد. خبر غم انگیز، حکایت از مهاجرت الی الله دانشمند بی نظیر ، دل نگران توسعه نیافتگی ایران ، هنرمند پرتلاش ، ایثارگر خستگی ناپذیر و مثال زدنی مرحوم مغفور زنده یاد دکتر بهروز نقویان عضو ارشد شورای سیاستگذاری و دبیر علمی گروه هوش مصنوعی وفناوری اقتصاددان داشت رویدادی تلخ که ناباورانه به حقیقت پیوست .
واقعاً این دنیای فانی و بی وفا برای بعضی ها که چون شمع می سوزند تا روشنایی بخش اذهان تاریک جامعه باشند مانند قفسی است که گنجایش و ظرفیت اندیشه و فکرشان را ندارد.
پروفسور بهروز نقویان استاد ، راهنما ، همفکر ، همراه، همکار یاریگر ، مجاهد هوش مصنوعی و دوست خوب ما جزو این دسته از آنسانهای اخروی به معنی واقعی کلمه بود .
در مقابل حجم سنگین کار و خدمات توسعه ای به وطن هیچ گاه چشم داشت مادی نداشت. قلبش برای مردم و بالندگی کشور می تپید و با کمال شجاعت، حرفش را می‌زد و در حد توان بدان عمل می‌کرد با آنکه ترکشی از دوران جنگ در سر داشت بدون لحظه ای غفلت و یا حتی استراحت برای شکوفایی این مرز و بوم تلاش می‌کرد ، برای رهایی از چالش ها از آبرو، مال و جانش می‌گذشت تا بتواند برای نسل حاضر و آیندگان ایران رفاه توسعه پیشرفت امنیت و سعادت فراهم شود .
انسان وارسته امیدوار به آینده و پیگیر بود معمولا برخی آدم ها درکش نمی کردند برای کارامدسازی تحول و تجهیز سیستم های اجرایی ، تقنینی ، قضایی ، بهداشتی درمانی، گردشگری و…به هوش مصنوعی شبانه روز تقلا می کرد در مقابل ناملایمات و کم توجهی به یافته های علمی لحظه ای از تلاش باز نمی ایستاد چقدر همه ما در کنار بهروز عزیز رویا های زیبایی را برای این مرز و بوم و فرزندانمان تصور کردیم افسوس که زود از میان ما رفت .
استاد معتقد بود اتوماسیون و هوش مصنوعی می تواند اقتصاد ایران را صد سال جلو ببرد تاکید داشت استفاده از هوش مصنوعی می تواند جلوی تبعیض فقر فساد و ناکارآمدی ها را بگیرد بدون تردید هر جا که صحبت از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌شود یادش در اذهان کسانی که با افکار او همراه و آشنا بودند زنده خواهد شد.
دیگران چون بروند از نظر از دل بروند
تو چنان در دل من رفته که جان در بدنی
راه بهروز جاودانه است و پیروان زیادی خواهد داشت.
خاطرات دست نوشته ها ، راهبردهای راهگشا دستاوردهای علمی و ترانه های بسیاری را با صدای خودش برای ما بارمغان گذاشته از یاد رفتنی نیست.
رسانه خبری تحلیلی “اقتصاددان” بار دیگر درگذشت این دانشمند فقید و کم نظیر را به خانواده معزز ایشان، همکاران ، همفکران ، همه آحاد ملت بویژه جامعه علمی کشور تسلیت عرض می کند و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبرجمیل آرزومند است.
دکتربهنام ملکی مدیر مسئول ، اعضاء شورای علمی ، تحریریه ، همکاران استانی و منطقه ای رسانه خبری تحلیلی اقتصاددان

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....