تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 17:17
کد خبر : 46292

گیرندگان چک‌های جدید به سامانه صیاد مراجعه کنند

گیرندگان چک‌های جدید به سامانه صیاد مراجعه کنند

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: گیرندگان چک‌های جدید باید به سامانه صیاد مراجعه و دریافت چک را تایید کنند. اقتصاددان: «آمنه نادعلی زاده» افزود: چک های جدید از ابتدای فروردین‌ماه توزیع شده و مورد اقبال قرار گرفته است و روزانه تقریبا ۳۰ هزار فقره چک در سامانه صیاد ثبت می شود. سخنگوی اجرای قانون

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: گیرندگان چک‌های جدید باید به سامانه صیاد مراجعه و دریافت چک را تایید کنند.

اقتصاددان: «آمنه نادعلی زاده» افزود: چک های جدید از ابتدای فروردین‌ماه توزیع شده و مورد اقبال قرار گرفته است و روزانه تقریبا ۳۰ هزار فقره چک در سامانه صیاد ثبت می شود.

سخنگوی اجرای قانون جدید اظهار داشت: ثبت چک در سامانه صیاد کافی نیست و علاوه بر آن گیرندگان چک‌های جدید بایستی به سامانه صیاد مراجعه و دریافت چک را تایید کنند و در صورتی که چک مورد تایید گیرنده نیست،‌ مراتب عدم تایید خود را اعلام کند.

گفتنی است، دریافت کنندگان چک های جدید، برای جلوگیری از بروز مشکلات، ضروری است هنگام دریافت چک به سامانه صیاد مراجعه کرده و تایید یا عدم تایید اطلاعات را اعلام کند.

به گزارش ایرنا، «قانون اصلاح قانون صدور چک» توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳ آبان ماه سال ۹۷ اصلاح و بازنگری شد، حال پس از گذشت تقریبی دو سال از زمان تصویب (مدت زمان اختصاص داده شده مطابق قانون) بانک مرکزی به عنوان نهاد هدایت کننده و ناظر بر فعالیت‌های بانکی کشور با ایجاد زیرساخت‌های لازم مقدمات آن را فراهم کرده است.

سه سالی است که بانک مرکزی بر اصلاح قانون چک یا همان قانون جدید چک تاکید دارد، قانونی که مصوبات جدیدی داشته و هدف اصلی آن، جلوگیری از برگشت و جعل چک است که این اصلاح به موارد مختلفی از جمله دوری از نظام سنتی به بانکداری دیجیتال هم باز می‌گردد. از ابتدای امسال نیز دسته چک جدید تحویل متقاضی می‌شود که بنفش رنگ است و امکان صدور چک های جدید در وجه حامل، وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....