تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 8:56
کد خبر : 14416

گلایه‌های روحانی از کاسبان تحریم

گلایه‌های روحانی از کاسبان تحریم

اقتصاددان :رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است، تاکید کرد: تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند. حسن روحانی صبح دیروز در جلسه هیات دولت با بیان اینکه وارد آخرین سال خدمت به مردم شدیم، اظهار داشت: هشت سال خدا به

اقتصاددان :رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است، تاکید کرد: تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند. حسن روحانی صبح دیروز در جلسه هیات دولت با بیان اینکه وارد آخرین سال خدمت به مردم شدیم، اظهار داشت: هشت سال خدا به ما برای خدمت به مردم توفیق داد. از این هشت سال هفت سال تمام شد ان‌شاا… خداوند به ما توفیق بدهد که یک سال باقیمانده از دولت را هم خادم مردم باشیم.
رهبر معظم انقلاب در قسمت دوم سخنرانی ایشان بحث سیاسی و اجتماعی و شرایط کشور بود که بسیار مهم بود. ایشان غیر از بحث کرونا، دو مشکل مهم را مطرح کردند؛ مشکل تحریم و تحریف. تحریم بسیار رنج‌آور است، ولی تحریف دردآور است. تحریم را دشمن را انجام می‌دهد و ما آثار آن را لمس می‌کنیم. تحریف را گاهی دشمن انجام می‌دهد و گاهی متاسفانه در درون کشور رخ می‌دهد که دردناک‌تر است.
اگر می‌خواهیم با دشمن نجنگیم و اگر می‌خواهیم در برابر دشمن تسلیم شویم بحث دیگری است. نه ملت ما و نه زنان و نه مردان و نه جوانان ما هیچ‌کس حاضر به تسلیم نیست اگر حاضر به تسلیم نیستیم که نباید هم باشیم و باید مقاومت کنیم زخم هم برمی‌داریم مشکلات هم پیش پای ما ایجاد می‌شود.

 

http://www.eqtesaddan.ir

بعضی‌ها می‌خواهند تحریم را نبینند
خیلی مهم است که ما تحریم را ببینیم. بعضی می‌خواهند تحریم را نبینند و می‌گویند دولت چه کار کرده و یا چرا آن کار را نکرده. مهم است که ببینیم دولت در چه وضعیتی تلاش می‌کند. میدان را تشخیص بدهیم. آیا در میدان جنگ این دولت تلاش می‌کند یا در یک بیابان سبز مشغول استراحت است واقعیت را ببینیم. ما وقتی آمدیم دولت را به عهده گرفتیم در شرایط تحریمی بسیار سخت، اولین هدفی که به مردم اعلام کردیم گفتیم می‌خواهیم تحریم را بشکنیم. در تحریم دو کار باید انجام داد، یکی اینکه باید تحریم را بشکنیم، نابود کنیم و از بین ببریم و باید دست تحریم کننده را بِبُریم. این اولین وظیفه ما است. بعد از اینکه تحریم را شکستیم، رفتیم تا تحریم بالاتر را بشکنیم. یعنی ما به دنبال توافق دائم رفتیم و رفتیم که تحریم را بهتر بشکنیم. تقریبا ۲ سال کار کردیم.
اگر چرتکه بزنیم و یا با ماشین حساب محاسبه شود شاید محاسبه آنها هم درست بود؛ زیرا کشوری که از هر طرف در محاصره قرار می‌گیرد و هر کسی می‌خواهد با آنها معامله کند آن را تحریم می‌کنند، از طرفی دوستان ایران هم جرات نمی‌کنند به سمت ایران بیایند و دشمنان هم به‌شدت دشمنی می‌کنند، این کشور چگونه اداره خواهد شد؟ و چگونه می‌توان این کشور را یکی دو ماه و یا چند ماه اداره کرد.

آمریکایی‌ها بازیچه شدند
آمریکایی‌ها با این سخنان خودشان بازیچه شدند، آنها به میدان آمدند تا نظام را بشکنند، باید ببینید که دشمن به دنبال چه بوده است و ما اکنون در کجا قرار داریم؛ آمریکایی می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ نباشد، مردم‌سالاری دینی وجود نداشته باشد و بر کشور ما مسلط شوند.
ما امروز قوی‌تر شده‌ایم، اظهار داشت: پتروشیمی، فولاد، آب، تصفیه‌خانه‌ها و بورس و… ما نشان می‌دهد، قوی‌تر شده و ایستاده‌ایم. از مقام معظم رهبری هم تشکر می‌کنم که با بیان صریحی تاکید کردند برابر تحریم ایستاده و مقابل تحریف هم مقابله می‌کنیم. تحریفی که بدتر از تحریم است.
چرا چیز‌هایی که درست شده است را نمی‌گویید. ۸۰ درصد مساله درست شده در تحریم را نمی‌گویند، اما ۲۰ درصد باقی‌مانده را می‌گویند. نمی‌گویند که در این شرایط تحریمی چه اقداماتی شده است هرچند که موضوعاتی هم باقی مانده است.
اشکال بزرگی در جمهوری اسلامی ایران داریم و آن، این است که تاریخ انتخابات را داریم، ولی پایان آن را نمی‌توان اعلام کرد. وزیر کشور تاریخی را اعلام می‌کند انتخابات شروع می‌شود، اما پایان ندارد و همان‌طور دعوا و رقابت انتخاباتی ادامه می‌یابد.
روزی که منتخب اعلام شد، پایان انتخابات است و دیگر رقابت و دعوا نداریم. در دوره انتخابات همه حرف‌هایی می‌زنند دوره انتخابات است و قابل قبول و قابل گذشت است، اما پایان انتخابات را اعلام نمی‌کنیم. انتخابات تمام شد. بیایید با یکدیگر کار کنیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....