تاریخ انتشار : جمعه 26 دی 1399 - 21:07
کد خبر : 31544

کنسرو تن ماهی ۴۰ هزار تومان شد

کنسرو تن ماهی ۴۰ هزار تومان شد

رویگردانی مردم از کنسرو تن ماهی رئیس اتحادیه بنکداران تهران می‌گوید: قیمت تن ماهی به ۴۰ هزار تومان رسیده است. علت افزایش قیمت تن ماهی به افزایش هزینه دلاری تامین ماهی وارداتی و گرانی قوطی کنسرو ارتباط دارد.  قیمت کنسرو تن ماهی به ۴۰ هزار تومان رسیده است. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که

رویگردانی مردم از کنسرو تن ماهی

رئیس اتحادیه بنکداران تهران می‌گوید: قیمت تن ماهی به ۴۰ هزار تومان رسیده است. علت افزایش قیمت تن ماهی به افزایش هزینه دلاری تامین ماهی وارداتی و گرانی قوطی کنسرو ارتباط دارد.

 قیمت کنسرو تن ماهی به ۴۰ هزار تومان رسیده است. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که برخی برندهای معروف کنسرو تن ماهی به ندرت در بازار پیدا می‌شود اما علت چیست؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،   به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، بهای ماهی افسارگسیخته گران شده است و برخی تولیدکنندگان، ماهی را از کشورهایی همچون هند، پاکستان، چین و تایلند به ایران وارد می‌کنند.

بنابراین گرانی تن ماهی به دو عامل بستگی دارد. عامل نخست اینکه قیمت برخی تن ماهی‌ها به دلیل واردات ماهی‌های خارجی با دلار محاسبه می‌شود و در ثانی به دلیل افزایش قیمت آهن، قیمت قوطی کنسرو هم گران شده است.

محمد آقاطاهر معتقد است: میزان صید تن ماهی‌ها از خلیج فارس نمی‌تواند نیاز کشور را تامین کند. بنابراین برخی تولیدکنندگان، ماهی مورد نیازشان را از سایر کشورهای همجوار با اقیانوس‌ها تهیه می‌کنند.

تقاضای کنسرو تن ماهی افت کرد

او با اشاره به وضعیت نامساعد تولیدکنندگان کنسرو تن ماهی می‌گوید: در گذشته تن ماهی برای تولیدکنندگان سود بالایی داشت اما با افزایش هزینه‌های تمام شده و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، سود آنها کم شده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران ادامه داد: تا پیش از این کنسرو تن ماهی را اقشاری خریداری می‌کردند که قدرت خرید کافی برای تهیه ماهی تازه نداشتند اما حالا با جهش قیمت کنسرو تن ماهی این اقشار دیگر از عهده خرید این کالا برنمی‌آیند و فروش تن ماهی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم کمتر شده است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....