تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 21:09
کد خبر : 22277

کشیدن سیم خاردار دور ایران و بازگشت به عصر کشاورزی سنتی!

کشیدن سیم خاردار دور ایران و بازگشت به عصر کشاورزی سنتی!

مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در قبال کنار گذاشتن FATF پاسخگو باشد. باید دید که اعضای این مجمع، مصلحت کدام نظام را تشخیص می دهند؟ آیا مصلحت ملت ایران را مدنظر قرار داده اند؟ اقتصاددان: مسئولان نظام تصمیم گیری کشور، باید تکلیف خود را یکبار برای همیشه مشخص کنند. باید روشن شود که آیا اراده

مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در قبال کنار گذاشتن FATF پاسخگو باشد. باید دید که اعضای این مجمع، مصلحت کدام نظام را تشخیص می دهند؟ آیا مصلحت ملت ایران را مدنظر قرار داده اند؟

اقتصاددان: مسئولان نظام تصمیم گیری کشور، باید تکلیف خود را یکبار برای همیشه مشخص کنند. باید روشن شود که آیا اراده ای برای این وجود دارد که با نظام بین الملل در چارچوب حفظ منافع ملی ارتباط داشته باشیم یا خیر؟
اگر برخی ها نمی خواهند ارتباطی میان ایران و کشورهای دیگر برقرار باشد، اشکالی ندارد آنها می توانند دور ایران سیم خاردار بکشند و به عصر کشاورزی سنتی بازگردند و تمامی تکنولوژی های روز دنیا را کنار بگذارند. با این کار قطعا تبدیل به کشوری عقب مانده در جهان خواهیم شد که نمونه اش را امروز در جهان داریم.

برای اینکه بتوانیم با جهان و حتی کشورهای منطقه تجارت کنیم دیگر با روش های سنتی نظیر ردو بدل چمدانی پول ممکن نیست. سیستم بانکی ما باید بتواند با سیستم بانکی کشور طرف تجارت، گشایش اعتبار کند. امروز حتی کشور چین که یکی از کشورهای عمده تجاری ما است، پول ما را نمی دهد. این را از قول رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین نقل می کنم. بنابراین در وضعیت فعلی اگر چین بخواهد حواله یورویی برای ما صادر کند، ۲۰ درصد هزینه دریافت می کند. ما با تصویب نکردن FATF خودتحریمی انجام می دهیم و واقعا دلیل این مخالفت ها را نمی فهمم.

بعضی تا اسم جامعه جهانی می آید، فکر می کنند مقصود آمریکا است. مخالفین برجام و FATF ببینند که وقتی ما برجام را پذیرفتیم شاخص نرخ اقتصاد ایران مثبت شد و نرخ تورم و بیکاری کاهنده تر شد.

اگر تنها ۱۰ درصد سرمایه ایرانیان خارج کشور وارد اقتصاد ایران شود، اقتصاد ما دگرگون می شود و بی تردید بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد. اما مشکل اینجاست که آنها نمی توانند سرمایه ای وارد ایران کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....