تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 11:08
کد خبر : 58466

کاهش اندک ارزش بیت کوین نگران کننده نیست

کاهش اندک ارزش بیت کوین نگران کننده نیست

در روز ۲۵ اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت رمز ارزها در بازار جهانی اندکی کاهش یافت ولی تحلیل گران این تغییر را روند طبیعی بازار می دانند. در هفته اخیر شاهد گذشتن قیمت بیت کوین از مرز ۵۰ هزار دلار بودیم . قیمتی که برای رسیدن به آن پیش بینی های زیادی ارایه شده بود

در روز ۲۵ اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت رمز ارزها در بازار جهانی اندکی کاهش یافت ولی تحلیل گران این تغییر را روند طبیعی بازار می دانند.

در هفته اخیر شاهد گذشتن قیمت بیت کوین از مرز ۵۰ هزار دلار بودیم . قیمتی که برای رسیدن به آن پیش بینی های زیادی ارایه شده بود ولی انتظار نمی رفت پیش از پایان ماه جاری اتفاق بیفتد.

طبق گزارشهای منتشر شده توسط کوین دسک قیمت بیت کوین در روز ۲۴ اوت از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد ولی این وضعیت دوام زیادی نداشت و ما شاهد کاهش قیمتها در این بازار بودیم. پیش بینی ها از احتمال افزایش قیمت رمز ارز تا انتهای امسال حکایت دارد و دلیل این مساله هم نبود بازار جایگزینی برای سرمایه گذاری است.

سی ان بی سی در این مورد نوشت: «با همه گیری کرونای دلتا، امید به اصلاخ اوضاع اقتصادی از بین رفت و سرمایه گذاران نگران به بازارهایی مانند طلا و رمز ارز روی می اورند. بازارهایی که در دوره های پر تنش مسیر افزایش را در پیش می گیرد و سرمایه گذاران امیدوارند با حضور در این بازارها بتوانند سود کسب کنند یا مانع از افت ارزش دارایی های خود شوند.»

کوین دسک در گزارش روزانه خود با اشاره به این مساله که کاهش اندک قیمت رمز ارزها در روز ۲۵ اوت روند طبیعی بازار است نوشت: «قیمت رمز ارزها در روز چهارشنبه اندکی کاهش پیدا کرده است ولی این نوسان های عادی بازار است و باعث نگرانی سرمایه گذاران نمی شود.»

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،   بر مبنای گزارش این وب سایت در اولین ساعات کاری روز چهارشنبه ۲۵ اوت سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین در بازار جهانی به ۴۸ هزار دلار رسید و هر اتریوم با قیمت ۳۱۷۰ دلار مبادله شد که قیمت هر دو نسبت به روز قبل از ان کمتر از ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

در این روز قیمت هر XRP برابر با ۱.۱۶ دلار بود و هر دوج کوین بعد از تجربه افت ۱۰ درصدی قیمت ظرف بیست و چهار ساعت با قیمت ۲۸ سنت مبادله شد.

سی ان بی سی نوشت: «قیمت کنونی بیت کوین در بازار جهانی بالاتر از متوسط قیمت سه ماه اخیر است و اتریوم هم رکوردهای تازه ای را ثبت کرده است.»

فایننشال تایمز در گزارش اخیر خود نوشت: «رشد شدید قیمت رمز ارزها باعث شد تا سرمایه گذاران خصوصی وارد این بازار شوند. شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می کردند ظرف دوره کوتاهی توانستند ارزش دارایی های خود را به میلیاردها دلار افزایش دهند وسود زیادی از این محل به دست بیاورند.»

گزارشهای منتشر شده توسط شرکتهای فعال در این حوزه هم نشان از رشد درآمد و سوداوری انها دارد که می تواند رشد سرمایه گذاری در بازار را به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال شرکت کوین بیس در روز ۱۰ اوت امسال اعلام کرد درآمد خالص انها در فصل دوم سال ۲۰۲۱ به ۱.۶ میلیارد دلار رسیده است در حالیکه در فصل دوم سال ۲۰۲۰ درامد خالص این شرکت تنها برابر با ۳۲ میلیون دلار بود.

این رشد قابل توجه در درامد شرکت کوین بیس هم به دلیل افزایش قیمت رمز ارزها است و هم ریشه در رشد حجم مبادلات در بازار دارد.

نکته مهم افزایش عرضه رمز ارز و افزایش معامله در این بازار است. بن زو، تحلیل گر بازار رمز ارز به فایننشال تایمز گفت: «در حال حاضر حجم مبادلات در بازار رمز ارزها بیش از سال ۲۰۱۹ است و در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند، افزایش ارزش رمز ارزها هم به دنبال آن خواهد امد.»

اما این خبرهای خوش تنها یک روی سکه است و در روی دیگر سکه تلاش سیاستمداران و قانون گذاران برای افزایش نظارت بر بازار رمز ارزها وجود دارد. مساله ای که می تواند باعث از بین رفتن سودهای کلان در این بازار شود و شرایط را در بازار تغییر دهد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....