تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 - 15:33
کد خبر : 37590

چگونگی رونق کسب و کارهای اینترنتی در پسا کرونا

چگونگی رونق کسب و کارهای اینترنتی در پسا کرونا

دکتر قادری پیرامون رفع موانع کسب و کارهای اینترنتی در مجلس گفت: بسیاری از این موانع رفع شده و در بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه مصارف اینترنتی یک پنجم هزینه مصرف به بانکها برای نقل و انتقالات اینترنتی اختصاص یافته است. به گزارش اقتصاد دان، از آنجایی که کرونا تاثیر بسیاری بر روی زندگی مردم

دکتر قادری پیرامون رفع موانع کسب و کارهای اینترنتی در مجلس گفت: بسیاری از این موانع رفع شده و در بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه مصارف اینترنتی یک پنجم هزینه مصرف به بانکها برای نقل و انتقالات اینترنتی اختصاص یافته است.
به گزارش اقتصاد دان، از آنجایی که کرونا تاثیر بسیاری بر روی زندگی مردم جهان گذاشته و از طرفی اوضاع اقتصادی کشورها من جمله کشور ایران با چالشهایی روبروست کسب و کارهای اینترنتی رونق بسیاری گرفته و تا حدودی جایگاه خود را در میان مردم یافته است. اما اینکه شکل گیری این کسب و کارها و ادامه فعالیتشان در راستای تامین کالای مورد نیاز مردم چگونه صورت می گیرد و آیا مردم و مسئولین کسب و کارهای اینترنتی از این فضا رضایت دارند یا خیر امری ضروری است که پیرامون موانع کسب و کارهای اینترنتی و تولید داخلی شهر فردا را بر آن داشت تا با دکتر قادری نماینده مجلس یازدهم از شیراز به بحث و گفتگو بنشیند .

دکتر جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: بسیاری از این موانع رفع شده و در بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه مصارف اینترنتی اپلیکیشنها یک پنجم هزینه مصرف به بانکها برای نقل و انتقالات اینترنتی اختصاص یافته است و این امر به توسعه کسب و کارهای اینترنتی کمک خواهد کرد.

وی افزود: در کنار این طرح طرحهای دیگر و تکالیفی که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تولید محتوا مقرر شده این است که بر مبنای تولید محتوا این امکان و ظرفیت را برای کسب و کارهای اینترنتی در داخل کشور فراهم کند و در مجموع تلاش مجلس بر این بوده که زیر ساخت در مکانهایی که فناوری اطلاعات توسعه پیدا نکرده توسعه پیدا کند و روستاها و نقاط مختلف کشور که این توسعه ها و دسترسی به اینترنت برایشان مقدور نبوده کمک شود که کسب و کارهای اینترنتی درآن مکان ها نیز رونق بیشتری داشته باشد و طبعا می تواند زمینه را برای گسترش این فعالیت ها وایجاد اشتغال فراهم آورد.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی موانع کسب و کارهای اینترنتی که به تولید می انجامد مرتفع می شود، گفت: کسب و کارهای اینترنتی در ابتدای راه هستند و هنوز قوانین لازم برای شکل گیری این فعالیت ها وجود ندارد و یا ناقص است ولی در مجموع به نظر می رسد که رشد فعالیت های اینترنتی نسبت به دوران پس از کرونا بسیار چشمگیر بوده گرچه در حد قابل قبولی نیست اما رشد خوبی را تجربه کرده است و اگر مقداری بیشتر انرژی و هزینه بیشتری برای کارهای غیر حضوری صرف شود قطعا همه کسب و کارها به این سو ( فضای کسب و کار مجازی) سوق پیدا می کنند.

وی پیرامون طرحی که به مجلس جهت رفع موانع تولید ارائه شده بود، گفت: طرحی که ارائه شد رمز ارز یا رمز پول است که با این طرح این امکان فراهم می شود تا فضای کسب و کار بهبود یابد کما اینکه طرح بهبود فضای کسب و کار یکی دیگر از طرح های ارائه شده به کمیسیون ها است همچنین طرح دیگری برای اصلاح قانون اصل ۴۴ ارائه شده و هر جا که احساس خلاء و مشکلی بوجود آمده سعی شده این خلاء ها و مشکلات مرتفع شوند.

وی در پاسخ به اینکه با طرح پیشنهادی شما موافقت شده یا خیر گفت: بله طرح ارسالی اعلام وصول شده است، بخشی در کمیسیون اقتصادی و بخش دیگر در کمیسیون جهش تولید در حال بررسی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....