تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 9:43
کد خبر : 14262

چه کسانی در آزمون هفت تپه مردود شدند؟

چه کسانی در آزمون هفت تپه مردود شدند؟

 اقتصاددان :اعتصابات اخیر هفت تپه در تاریخ اعتراض در ایران بیسابقه است: چهل و هشت روز اعتراض بیوقفه زیر آفتاب سوزان خوزستان بدون آنکه یک شیشه بشکند، قطره خونی از دماغی بیاید یا حتی یک شعار ساختارشکنانه داده شود. و برغم چهل و هفت روز بیتفاوتی طاغوتی مقامات مربوطه و سکوت صداوسیما و رسانه‌های داخلی

 اقتصاددان :اعتصابات اخیر هفت تپه در تاریخ اعتراض در ایران بیسابقه است: چهل و هشت روز اعتراض بیوقفه زیر آفتاب سوزان خوزستان بدون آنکه یک شیشه بشکند، قطره خونی از دماغی بیاید یا حتی یک شعار ساختارشکنانه داده شود. و برغم چهل و هفت روز بیتفاوتی طاغوتی مقامات مربوطه و سکوت صداوسیما و رسانه‌های داخلی یک کارگر اعتراض به بیگانه و اجنبی نبرده و به رسانه‌ دشمن التجا نکرده و کمک نخواسته.

 

اعتصابات کارگران هفت تپه که مقاومت زیبایشان میتواند آغاز جنبش ملی لغو خصوصی‌سازی غارتی برای کل کشور باشد کلاس درس حق خواهی و اعتراض بومی و درونی و توام با استقلال و وطن دوستی و امنیت‌خواهی است.
و واکنش افراد و گروه‌های سیاسی به این اعتصابات آزمون صداقت‌شان.

و اولین مردودی صداوسیماست که هرروز ساعتها فریاد اعتراض جیمز و مایکل و مری و الیس آمریکایی در پورتلند و واشنگتن و سیاتل را پخش کرد و صدای صلح‌آمیز چهل و هشت روز اعتراض عباس و جواد و حسین خوزستانی در هفت_تپه را سانسور.

و دومین مردودی، اصلاح طلبان و لیبرالها و سلبریتی‌ها. که اگر مطالبه همسران و دختران کارگران_هفت_تپه دوچرخه‌سواری یا ورود به ورزشگاه بود هزاران متن اعتراضی در اینستا و توییتر مینوشتند، اما چهل و هشت روز یک کلمه از مدنی‌ترین اعتصاب سالهای اخیر حمایت نکردند. که شکم سیر درد نان چه میفهمد.

و سومین مردودی، اصولگرایان مدعی حفظ نظام. که اگر شکم گرسنه این کارگران مظلوم را به درگیری با نهادهای حافظ امنیت میکشاند یا اگر بی‌بی‌سی و اینترنشنال لاشخورانه اعتراضات‌شان را مصادره میکردند سریع وارد میشدند و از بر خورد امنیتی دفاع میکردند و از اهمیت حفظ امنیت سخن میگفتند ولی چهل و هفت روز چشم بر اعتراض نجیبانه هفت تپه بستند. و کسی اگر واقعا خواهان حفظ نظام باشد دنبال مرهم گذاشتن بر زخم‌های مردم و منابع ایجاد نارضایتی است نه اینکه بگذارد زخم‌ها چرک کنند و مگس‌ها جمع شوند و آنوقت راه بیفتد دنبال حمله به مگسها.

و البته چهل و هشت روز سکوت بیشرمانه چپ داخل کشور. از دانشجویانی که از سوسیالیسم فقط سبیل به ارث برده‌اند.

و راستی، تشکل‌های دانشجویی مورد اعتماد نظام مثل دانشجویان عدالتخواه و بسیج دانشجویی چرا این چهل و هشت روز به شوش نرفتند و صدای کارگران مستضعف و مظلوم هفت_تپه نشدند ؟

پانوشت: امروز صبح چند نماینده مجلس به هفت تپه رفتند و صداوسیما هم بالاخره خبری اندک منتشر کرد. اگر هل من ناصر ینصرنی‌ شان را نشنویم و منعکس نکنیم، مقامات عکسی میگیرند و به تهران میگردند. همانطور که چند ماه پیش در غیزانیه‌ای که هنوز آب ندارد هم عکس گرفتند و به تهران برگشتند. نه. نمیتوان آرام نشست تا نمایندگان مساله را حل کنند. ما شهروندان و مردم عادی هم مسئولیم. مسئول رساندن فریاد هفت‌ تپه به مقامات من و تو ایم. مسئول به تحرک درآوردن مجلس و دولت و قوه قضاییه من و تو ایم. امروز صداوسیمای ملی من و تو ایم. و فردا که نوبت حق خواهی ما شد کارگران هفت تپه کنار ما خواهند بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....