تاریخ انتشار : دوشنبه 23 تیر 1399 - 16:14
کد خبر : 12224

پیش بینی وضعیت بازار بورس در هفته آینده؛

پیش بینی وضعیت بازار بورس در هفته آینده؛

 بهترین استراتژی برای انتخاب سهم چیست؟ کارشناسان معتقدند وضعیت بازارهای موازی در شاخص کل بورس، بسیار تاثیرگذار است. به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار : عبور بدون مقاومت بورس از کانال یک‌ میلیون و پانصد هزار واحدی و تثبیت آن بر روی کانال یک ‌میلیون و هشتصد هزار واحدی به افزایش نگرانی‌ها از احتمال توقف روند

 بهترین استراتژی برای انتخاب سهم چیست؟

پیش بینی وضعیت بازار بورس در هفته آینده؛ بهترین استراتژی برای انتخاب سهم چیست؟

کارشناسان معتقدند وضعیت بازارهای موازی در شاخص کل بورس، بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار : عبور بدون مقاومت بورس از کانال یک‌ میلیون و پانصد هزار واحدی و تثبیت آن بر روی کانال یک ‌میلیون و هشتصد هزار واحدی به افزایش نگرانی‌ها از احتمال توقف روند صعودی و حرکت بازار سرمایه به سمت فاز اصلاحی سنگین، منجر شده و به قرارگیری سهامداران در دوراهی حفظ یا عرضه سهام، تاثیر خود را به‌ صورت کاهش میزان رشد در پایان هفته گذشته و نخستین روز از معاملات هفته پیش رو نمایان کرده است. این در حالی است که برخی کارشناسان بر این باورند که شاخص تحت تاثیر ارزش دلار قرار دارد و این موضوع ممکن است، نگرانی‌های را در مورد آینده بازار به وجود آورده است. موضوعی که به عقیده کارشناسان تغییرات کنونی بازار ناشی از جابه‌جایی سهم‌ها بوده و فارغ از اصلاحات مقطعی با توجه به شرایط بازار ارز و همچنین کاهش قدرت خرید در بازارهای موازی بورس همچنان تنها گزینه پیش روی سرمایه‌گذاران بوده و بازار سرمایه فاز اصلاحی سنگینی را تجربه نخواهد کرد.

بهمن اسماعیلی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبد گردان الگوریتم در گفتگو با بازار روند اخیر بازار را این‌گونه تحلیل می‌کند: بازار به روند تغییرات بازار ارز و انتظار از اصلاح قیمت‌ها واکنش نشان داد وصف‌های فروش شکل گرفتند. اما با به ثبات رسیدن ارز و کاهش قدرت خرید سهامداران در بازارهای موازی چون طلا، جذابیت معامله در بورس پابرجا ماند.

31912 اقتصاددان نوشته

وی پیش‌بینی کرد که با توجه به عبور از شوک قیمت‌های دلار و بازار طلا، حجم معاملات به سمت خرید سوق کند و شاخص روند رو به رشد خود را همچنان ادامه دهد.

وی با طبیعی خواندن روند فعلی شاخص گفت: طبیعی است که پس از رشد هیجانی شاخص، تغییر و جابه‌جایی در سهم‌ها صورت بگیرد. باید توجه داشت که از زمان عبور شاخص از مرز روانی یک ‌میلیون و پانصد هزار واحدی تاکنون اکثر سهم‌ها روند روبه رشد داشته‌اند که احتمالا ازاین‌ پس سهم‌های بنیادی و یا شرکت‌هایی که بخشی از درآمدهای آن‌ها وابسته به ارز است رشد بیشتری را نسبت به سایر سهم‌ها تجربه خواهند کرد.

 این کارشناس بورس به شرایط بازار ارز اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد در چنین شرایطی تغییر چینش پرتفوی سهامدار با ترکیب غالب سهم‌های بنیادی یا شرکت‌هایی که درآمد ارزی دارند ریسک کمتری را برای سرمایه‌گذاران حتی در صورت ریزش‌های سنگین به همراه خواهد داشت.

اسماعیلی تاکید کرد: با در نظر گرفتن شاخصه‌های کلان اقتصادی احتمال اصلاح سنگین شاخص دور از انتظار بوده و درواقع درجا زدن شاخص بیشتر مقاومتی است که برای عبور از کانال کنونی صورت می‌گیرد  بنابراین تداوم رشد شاخص اجتناب‌ناپذیر بوده اگرچه که از شتاب اولیه برخوردار نخواهد بود.

عبور بازار از شوک
حامد ستاک دیگر کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار اوضاع این روزهای شاخص را این‌گونه ارزیابی کرد: انتهای هفته گذشته پیش‌بینی‌شده بود ابتدای هفته برخی سهامداران برای جذب نقدینگی خرید عرضه‌های جدید، دست به فروش بزنند که نهایتاً این رفتار شاخص روز یکشنبه،‌ به اتمام رسید.

ادامه رشد بازارسرمایه تا همتراز شدن با سایر بازارها / ریسک سیاسی ...

وی توضیح داد: معمولا شوک بازار سرمایه یکی‌ دو روزه  جمع می‌شوند، اما در این برهه شاخص دررفت و برگشت به کانال‌های مثبت و منفی است که کاملا طبیعی است.

ستاک تجدیدنظر معامله گران در خرید و فروش را طبیعی دانست و گفت: معمولا در برهه‌های معامله گران‌دست به اصلاحات و تجدیدنظرهای  در خریدوفروش‌ها  می‌زنند که شاخص را متاثر می‌کنند. در این دوران ممکن است حجم معاملات بالا باشد  بازار پرحجم باشد اما به خاطر صف‌ها شاخص و بازار پرحجم باشد.

این کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به حجم معاملات گفت: با وجودی شاخص شنبه را منفی گذارند اما حجم معاملات مناسب بود و این امر نشان‌دهنده توان و قدرت جذب نقدینگی در بازار سرمایه نسبت به بازارهای دیگر است و به نظر می‌رسد بر پایه همین ظرفیت روند رو به رشد شاخص ادامه داشته باشد.

ستاک همچنین پیش‌بینی کرد که قیمت سهم‌ها متاثر از برگزاری مجامع و تعیین سود قرار بگیرد: نزدیکی به مجامع و ارزش سهام شرکت‌ها باعث تغییر ارزش سهم‌هاست و به نظر می‌رسد که بازار در روزهای آتی تحت تاثیر این موضوع هم قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....