تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 19:23
کد خبر : 95646

پیش بینی بورس فردا ۴ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۴ مرداد ۱۴۰۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار روز سختی را پشت سر گذاشت و در پایان ساعت کاری امروز ریزش ۱٫۶۶ درصدی را پشت سر گذاشت و در ارتفاع ۱٫۴۳۹ میلیون واحدی قرار گرفت. دیگر شاخص مطرح بازار سهام هم که نماینده سهام کوچکتر بازار سهام است، عملکرد بدتری نسبت به شاخص کل بورس را از خود بجای گذاشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار روز سختی را پشت سر گذاشت و در پایان ساعت کاری امروز ریزش ۱٫۶۶ درصدی را پشت سر گذاشت و در ارتفاع ۱٫۴۳۹ میلیون واحدی قرار گرفت. دیگر شاخص مطرح بازار سهام هم که نماینده سهام کوچکتر بازار سهام است، عملکرد بدتری نسبت به شاخص کل بورس را از خود بجای گذاشت و ریزش ۲٫۲۳ درصدی را رقم زد.

سیگنال ارزش معاملات امروز به بورس فردا

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۲۶۲۴ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول ۶۳۶ میلیارد تومان توسط کدهای حقیقی از کلیت بازار سهام بودیم که نکته منفی جهت صعود بازار سهام محسوب می‌شود. از سوی دیگر شاهد ورود پول ۱۳۴ میلیارد تومانی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم و از آنجایی که مقصدی کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، به صورت تاریخی نکته‌ای منفی محسوب می‌شود.

آمار جزییات معاملات امروز بورس تهران

وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار از ابتدای تیر ماه پایین میانگین متحرک معتبر ۲۵ روزه قرار گرفته است و به صورت سنتی مادامی که کندل‌های قیمتی پایین این میانگین متحرک قرار گرفته است، روند شاخص کل بورس را می‌توان ریزشی در نظر گرفت.

از طرفی نکته دیگری که در بازار امروز رخ داد، این بود که حمایت استاتیک موجود حوالی ۱٫۴۴۵ میلیون واحدی رو به پایین شکسته شد و اولین سطح حمایتی پیش روی این شاخص را می‌توان میانگین متحرک ۲۰۰ روزه توانی را در نظر گرفت که در ادوار گذشته سبب چرخش روند شدیدی در کلیت بازار سهام شده است. بنابراین احتمال آن می‌رود که فردا به واسطه برخورد شاخص کل بورس با این حمایت معتبر شاهد موجی از تقاضا در کلیت بازار سهام باشیم. نکته دیگر اینکه در صورتی که این حمایت از دست برود، حمایت استاتیک بعدی پیش روی آن ۱٫۴۰۰ میلیون واحدی خواهد بود.

اندیکاتور RSI شاخص کل هم امروز حمایت داینامیک خود را روبه پایین شکست در سطح ۲۴ واحدی ایستاد. نکته منفی موجود آنجاست که شاهد حمایت استاتیک یا داینامیک معتبری در این حوالی نیستیم.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

بورس تهران در انتظار پول مجامع

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، بحث دیگری که می‌توان به آن توجه داشت، آن است که از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد توسط شرکت‌های فعال در بازار سرمایه در مجامع میان سهامداران تقسیم شده است. این مبالغ به زودی میان در اختیار و تحت کنترل مدیران دارایی و سهامداران خرد قرار خواهد گرفت و وارد بازار سهام خواهد شد که می‌تواند به خودی خود سبب بسته شدن کف بازار و رشد آن در ادامه شود.

پیش بینی بورس فردا

شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن در جریان معاملات امروز روندی اکیدا نزولی را طی کرد و با توجه به داده‌های گذشته‌نگر زمانی که شیب این روند در پایان بازار منفی است، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که فردا هم در مدار منفی شاخص‌ها کار خود را آغاز خواهند کرد. اما در ادامه به واسطه قرارگیری شاخص کل در ناحیه حمایتی می‌توان انتظار موجی از تقاضا در نیمه بازار فردا را داشت.

روند شاخص‌های کل و هم‌وزن
روند شاخص‌های کل و هم‌وزن

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....