تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 20:48
کد خبر : 87897

پیش بینی بورس فردا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

در جریان بازار سرمایه امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد ۰٫۶۹ درصدی را رقم زد و در ارتفاع ۱٫۵۸۳ میلیون واحدی قرار گرفت. دیگر نماگر مطرح بازار سهام که نماینده سهام کوچکتر بازار سهام است، عملکرد بهتری را از خود به جای گذاشت و رشد ۰٫۹۸ درصدی را ثبت کرد. این موضوع نشانگر آن است که

در جریان بازار سرمایه امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد ۰٫۶۹ درصدی را رقم زد و در ارتفاع ۱٫۵۸۳ میلیون واحدی قرار گرفت. دیگر نماگر مطرح بازار سهام که نماینده سهام کوچکتر بازار سهام است، عملکرد بهتری را از خود به جای گذاشت و رشد ۰٫۹۸ درصدی را ثبت کرد. این موضوع نشانگر آن است که همچنان توجه فعالین به سوی سهام کوچکتر بازار است و کوچکترها به موجب این توجه عملکرد بهتری را از خود بجای گذاشته است.

پیام ارزش معاملات بازار سهام برای بورس فردا

ارزش معاملات سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۸۰۹۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است. اما برخلاف روز گذشته مشاهده می‌کنیم که حقیقی‌ها امروز در زمره خریداران ظاهر شده‌اند و ۵۰۳ میلیارد تومان پول توسط کدهای حقیقی به گردونه معاملات بازار سهام تزریق شده است که این نکته می‌تواند آتش رشد بورس را روشن نگه دارد. البته باید نیمه دیگر لیوان یعنی اینکه حقوقی‌ها بیشتر در سمت فروش فعالیت داشته‌اند را هم مدنظر قرار داد.

جریانات نقدینگی بازار سرمایه امروز

بررسی آماری صف‌های خرید و فروش

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، با نگاهی بر روند صف‌های خرید و فروش توجه آن خواهیم شد که صف‌های خرید از نظر تعدادی و ارزشی روند صعودی را از آغاز تا پایان بازار طی کرده‌اند و در سمت مقابل صف‌های فروش تحرک خاصی را تجربه نکرده‌اند. صرفا کمی در طی بازار امروز رشدی بوده‌اند. فلذا از این حیث می‌توان این تحلیل را داشت که ریسکی بازار و روند صعودی آن را تهدید نمی‌کند.

روند صف‌های خرید و فروش
روند صف‌های خرید و فروش

پیش بینی بورس فردا

روند طی شده توسط شاخص کل بورس در طی بازار امروز هم اکیدا صعودی بود. بنابراین بدیهتا شاخص کل بورس با شیبی مثبت کار خود را به پایان رسانده است. بر اساس داده‌های تاریخی می‌دانیم که شیب خط روند شاخص کل در پایان بازار امروز روند شاخص کل در ابتدای روز آتی را پیش بینی می‌کند. پس می‌توان این پیش بینی را داشت که شاخص کل فردا کار خود را در مدار مثبت آغاز خواهد کرد.

روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن
روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن

مقاومت شاخص کل شکسته شد؟

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس درگیر مقاومت استاتیک خود در حوالی ۱٫۵۸۵ میلیون واحدی است و از آنجاییکه اندیکاتور RSI در این شاخص هم درگیر مقاومت داینامیک خود است. مادامی که این دو مقاومت شکسته نشده‌اند نمی‌توان انتظار رشد پر قدرتی را از جانب شاخص کل و کلیت بورس داشت.

شاخص کل بورس ( لگاریتمی – روزانه)
شاخص کل بورس ( لگاریتمی - روزانه)

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....