تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 22:28
کد خبر : 20834

پیش بینی اقبال چهار صنعت مهم و تعادل نمادهای پرظرفیت گروه های کوچکتر

پیش بینی اقبال چهار صنعت مهم و تعادل نمادهای پرظرفیت گروه های کوچکتر

امروز با تقاضای تمامی گروه ها و برچیدن صف های فروش برخی نمادها، انتظار می رود در هفته پیش رو معاملات ۴ صنعت مهم با اقبال روبرو و نمادهای پرظرفیت گروه های کوچکتر نیز به تعادل برسند. به گزارش اقتصاددان به نقل از بورس پرس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر (اماکو) با بررسی روند

امروز با تقاضای تمامی گروه ها و برچیدن صف های فروش برخی نمادها، انتظار می رود در هفته پیش رو معاملات ۴ صنعت مهم با اقبال روبرو و نمادهای پرظرفیت گروه های کوچکتر نیز به تعادل برسند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورس پرس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: در بازار امروز شاخص کل با رشدی معادل ۴۲ هزار و ۷۱۹ واحدی به کانال یک میلیون و ۵۴۶ هزارتایی رسید. ارزش معاملات اما آنچنان بالا نبود و جمعاً ۱۱ هزار میلیارد تومان بود . تقریباً در تمامی گروه ها شاهد تقاضای خوبی بودیم و تعدادی از صف های فروش استوار یک ماه گذشته در برخی نمادها نیز برچیده شد.

گروه پالایشی که در چند وقت اخیر شاهد ریزش سنگینی بود با حمایت حقوقی ها صف خرید تشکیل دادند . در گروه خودرویی نیز دو نماد “خودرو و خساپا” از ابتدای آغاز معاملات صف خرید میلیونی تشکیل دادند.

در گروه پتروشیمی نیز که چند روز اخیر مورد توجه بودند تقاضای خوبی را شاهد بودیم. همچنین ورود پول حقیقی ۶۷۳ میلیارد تومان بود در حالی که در چند روز اخیر خروج پول حقیقی داشتیم.

اما پیش بینی برای هفته آینده کمی دشوار است. امروز علاوه بر نمادهای بزرگ بازار در کوچکترها نیز صفوف فروش جمع آوری شد. به نظر برای آغاز رشدی دیگر باید نمادها در این محدوده حجم بخورند. بنابراین در هفته پیش رو در گروه های بزرگ بازار همچون خودرو، پالایشی و پتروشیمی و فلزاتی معاملات خوبی را شاهد خواهیم بود. نمادهای پرظرفیت گروه های کوچکتر نیز می توانند به تعادل رسیده و روند نزولی به اتمام برسد.

بازارهای جهانی پس از افت اولیه ناشی از نگرانی از وضعیت اقتصاد آمریکا و مثبت شدن آزمایش کرونای ترامپ، روند بهتری در پیش گرفت و مس به ۶۵۴۵ دلار و روی به ۲۳۱۳ دلار رسید. قیمت نفت برنت اما به کمتر از ۴۰ دلار بازگشت و به ۳۹ دلار رسید.

دلار در بازار آزاد در جدال با مرز روانی ۳۰ هزار تومان بازنده است و در چند روز اخیر نتوانسته از سقف ۳۰ تومنی عبور کند. سکه نیز ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود .

بررسی چند رویداد:

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: ارائه خودرو در بورس کالا موضوعی است که در طرح نمایندگان مجلس برای سازماندهی بازار خودرو مطرح و براساس گزارشات و جلساتی که در کارگروه توسعه صنایع و معادن برگزار شده، شرکت‌ها ملزم به عرضه خودروها تنها از طریق بورس هستند.

قاضی‌زاده نائب رئیس مجلس گفت: اگر کسی برای منافع خود، منافع ملی را به خطر بیاندازد قابل قبول نیست و مجلس و قوه قضاییه در این قضیه وارد می شوند. اینها را می‌گوییم تا بعدا گله‌مند نشوید. همچنین طرح تشکیل مجمع سهامداران حقیقی در مجلس کلید خورد که در صورت تصویب، سهامداران حقیقی دو نماینده در شورای عالی بورس خواهند داشت.

طبق آمارهای اعلام‌شده از سوی رئیس گمرک، وضعیت تجارت در شهریور نسبت به مرداد بهبود پیدا کرده و صادرات غیرنفتی در این ماه سال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

همتی رئیس بانک مرکزی گفت: گزارش‌ های اولیه اداره آمار اقتصادی حاکی از رشد ۵.۴ درصدی پایه پولی و رشد ۱۵.۵ درصدی نقدینگی در پایان نیمه نخست سال نسبت به پایان سال ۹۸ است.

عضو هیات‌ مدیره بانک صادرات گفت: افزایش سرمایه “وبصادر” از محل سلب حق تقدم در حال طی کردن مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود با انجام این کار در پایان سال ٩٩ نرخ کفایت سرمایه بانک به چهار درصد برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....