تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 - 23:02
کد خبر : 24165

واکنش همتی به ریزش قیمت دلار

واکنش همتی به ریزش قیمت دلار

رئیس کل بانک مرکزی گفت: گمانه‌زنی‌ها در خصوص رقم‌هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن نرخ‌ها به بانک مرکزی را تکذیب می‌کنم. عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام نوشت: در برخی از تحلیل‌ها، در خصوص شرایط فعلی بازار ارز، تلاش می‌شود که با القاء رقم‌هایی از نرخ ارز در بازار و

رئیس کل بانک مرکزی گفت: گمانه‌زنی‌ها در خصوص رقم‌هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن نرخ‌ها به بانک مرکزی را تکذیب می‌کنم.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام نوشت: در برخی از تحلیل‌ها، در خصوص شرایط فعلی بازار ارز، تلاش می‌شود که با القاء رقم‌هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن نرخ‌ها به بانک مرکزی، زمینه‌ساز سطح خاصی از نرخ ارز در بازار بشوند.

35 اقتصاددان نوشته

 

وی ادامه داد: ضمن تکذیب تمامی گمانه‌زنی‌ها، تاکید می‌کنم که، مستقل از تحولات سیاسی خارجی، تنها معیار اعمال سیاست‌های بانک مرکزی؛ مصالح اقتصادی کشور و ضرورت استمرار پایداری و ثبات در بازارها و نیل به هدف تورمی است و لذا بر اساس سازوکار بازار، کارآمدترین روش را برای جلوگیری از هرگونه عدم تعادل در بازار‌ها، به‌کار می‌بندد.

او افزود: اعتقاد بانک مرکزی این است که به‌صورت طبیعی و در چارچوب فرآیند‌های بازار، باید اجازه تخیله انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود. لذا، بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر برآن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....