تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 1:14
کد خبر : 91891

نخستین قطار باربری بین المللی

نخستین قطار باربری بین المللی

  قطار باربری بین المللی «عبور از دریای خزر» از «یین چوان» چین به بندر انزلی ایران صبح روز دوشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) از ایستگاه جنوبی یین چوان منطقه خودمختار هوی نینگ شیا چین حرکت کرد که با عبور از گذرگاه هورگوس در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ، قزاقستان و دریای خزر به بندر

 

قطار باربری بین المللی «عبور از دریای خزر» از «یین چوان» چین به بندر انزلی ایران صبح روز دوشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) از ایستگاه جنوبی یین چوان منطقه خودمختار هوی نینگ شیا چین حرکت کرد که با عبور از گذرگاه هورگوس در منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ، قزاقستان و دریای خزر به بندر انزلی ایران می رسد. راه اندازی این قطار کانال لجستیکی بین المللی جدیدی را برای نینگ شیا به شیوه «عبور از دریای خزر» به کشورهای غرب آسیا برای اولین بار باز کرده است که در ارتقای مبادلات اقتصادی و تجاری بین نینگ شیا و ایران اهمیت زیادی دارد.

این قطار دارای ۵۱ کانتینر استاندارد با وزن محموله حدود ۱۴۰۰ تن و ارزش باری بیش از ۳ میلیون و ۶۰ هزار دلار است. کل سفر حدود ۸۵۰۰ کیلومتر و عملیات حدود ۲۰ روز است که در مقایسه با حمل و نقل سنتی حدود ۲۰ روز کاهش می یابد و نسبت به قطار باری قبلی یین چوان به تهران هر کانتینر حدود ۶ هزار یوان هزینه صرف جویی می شود.

راه اندازی قطار باربری بین المللی عبور از دریای خزر از نینگ شیا به ایران، یک کانال حمل‌ونقل بین‌المللی ریلی و دریایی کم‌هزینه بین‌المللی برای نینگ‌شیا و استان‌های اطراف آن به ایران و خاورمیانه ایجاد کرده است که به خروج محصولات داخلی نینگ‌شیا کمک می‌کند و با جمع محصولات صنایع سبک، الکترونیکی، فناوری پیشرفته و انرژی جدید از مناطق شرق و غرب چین در شهر یین چوان، از طریق این مسیر باربری بین المللی به ایران و کشورهای خاورمیانه صادر می شود. در عین حال، محصولات کمیاب نیز وارد می شود تا توسعه سریع صنعت لجستیک و تجارت پردازش، مبادلات اقتصادی و تجاری بین نینگ شیا و مناطق اطرافش با ایران به سطح بالاتر ارتقا یابد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....