تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مهر 1399 - 21:12
کد خبر : 20102

مهمترین اخبار روز

مهمترین اخبار روز

“مربع‌های قرمز” در انتظار یک کارگردان حرفه‌ای نویسنده «مربع‌های قرمز» از ظرایف کار در حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت اکرم انتصاری- در واپسین روزهای شهریور، تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» منتشر شد. این کتاب، روایتی از خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا در دوران دفاع مقدس، به قلم زینب عرفانیان است. خراسان وزیر

“مربع‌های قرمز” در انتظار یک کارگردان حرفه‌ای
نویسنده «مربع‌های قرمز» از ظرایف کار در حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت
اکرم انتصاری- در واپسین روزهای شهریور، تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» منتشر شد. این کتاب، روایتی از خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا در دوران دفاع مقدس، به قلم زینب عرفانیان است. خراسان

وزیر سابق نفت
نقشه راه ایران در دنیای بدون نفت
رستم قاسمی، وزیر سابق نفت ایران با هشدار در مورد لزوم حفظ سهم کشور در سبد انرژی جهانی طی سال‌های آینده که پیش‌بینی می‌شود طلای سیاه به‌تدریج ارزش استراتژیک خود را از دست بدهد، خواستار به‌کارگیری ظرفیت داخلی برای افزایش توان علمی و تجربی در حوزه انرژی‌های نو شد. با این حال، او معتقد است از انرژی‌های فسیلی نیز باید برای توسعه زیرساخت‌ها بهره برد. دنیای اقتصاد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مشکل اصلی در بررسی صلاحیت‌ها درباره کسانی است که صلاحیت‌ ثبت‌نام را دارند

مسئله توان مدیریت است
شورای نگهبان باید ابزار سنجش توان کاندیداهای ریاست‌جمهوری برای مدیریت کشور را در اختیار داشته باشد.

 

خط فقر ۱۰ میلیون تومان شد | سقوط نیمی از جمعیت کشور به وضعیت فقر مطلق
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به اینکه خط فقر در جامعه برای خانوار ۴نفره ۱۰میلیون تومان است گفت: بسیاری از کارگران توان خرید گوشی موبایل برای ادامه تحصیل فرزاندانشان را ندارند.

هشدار رئیس قوه قضائیه به هیئت واگذاری کشت و صنعت مغان: تحت فشار هیچ مقامی قرار نگیرید
ورود دو قوه ‌به یک حراج
شکوفه ‌حبیب‌زاده: ماجرای واگذاری شرکت کشت‌ و صنعت و دامپروری مغان با ۲۷ هزار هکتار اراضی مرغوب کشاورزی با عمر ۴۶‌ساله که به‌ نگین کشاورزی ایران معروف است، بیش از دو سال کش آمده و حالا با ورود مستقیم رئیس قوه قضائیه به تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در دو بخش قیمت‌گذاری اندک و عدم بررسی اهلیت خریدار، وارد فاز جدیدی شده است.

مردم یمن، کوهی از پول تقدیم مبارزان انصارالله کردند
مردم یمن در شرایط وخیم اقتصادی کوهی از پول را تقدیم مبارزان و رزمندگان در جبهه‌های جنگ کردند.

در حالی که مردم یمن دو هزارمین روز تجاوز سعودی‌ها را پشت سر می‌گذرانند و شاید این روزها، سخت‌ترین ایام زندگی شان باشد، اما همچنان با روحیه بالا به حمایت از رزمندگان خود در جبهه‌های جنگ می‌پردازند. در کشوری که به گفته سازمان ملل در لبه «پرتگاه قحطی» قرار دارد، انبوهی از مواد غذایی اهدایی قبایل بر روی کامیون‌های بارگیری و در میدان سبعین صنعا در یمن به نمایش گذاشته شد.

رانت میلیاردی واردات دان مرغ!
آفتاب یزد- گروه اقتصادی: آنهایی که شعار می‌دادند و تحریم‌ها را مدیریت نکردند شاید باید امروز پاسخ دهند که در صورت روند کاهشی تقاضای ارزان‌ترین فرآورده پروتئینی مردم ایران که محصول «تخم‌مرغ» است، چه پاسخی برای افت شدید نیازهای تغذیه‌ای و ویتامینی میلیون‌ها ایرانی بی‌خبر از همه‌جا خواهند داشت!

سپتامبر طلایی صادرات نفت
خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی به نقل از «تانکر ترکرز» عنوان کرد که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. ادعای «تانکر ترکرز»، هرچند به عقیده برخی از کارشناس دقیق‌ترین ارقام نیست؛ اما پس از نطق زنگنه در بهارستان که در آن از «صادرات مویرگی نفت» در دوران تحریم‌های نفتی خبر داده بود، به‌نظر می‌رسد که ریشه در واقعیت دارد….

سازمان مالیاتی عدم همکاری بعضی از بانک‌ها را خلاف قانون می‌داند
اقدام قضائی علیه بانک‌های متخلف
هادی خانی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی از عدم همکاری برخی از بانک‌ها برای ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی خبر می‌دهد. به گفته او بانک انصار، بانک حکمت ایرانیان و بانک قوامین (که پس از ادغام با بانک سپه از این به بعد بانک سپه نامیده می‌شوند)، مجموعه‌هایی هستند که اطلاعات لازم را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نمی‌دهند. اگرچه بانک‌ها در برابر ارائه اطلاعات مقاومت می‌کنند اما سازمان امور مالیاتی تهدید کرده که اگر اطلاعات ارائه نشود، علیه متخلفان اقدام قضائی خواهد کرد.

حسن روحانی در واکنش به انتقادات پیرامون نقش سیاست‌های دولت در ایجاد نابسامانی معیشتی: آدرس اشتباهی ندهید؛ مردم اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، آدرسش کاخ سفید در واشنگتن‌دی‌سی است

لعنت‌ بر واشنگتن‌دی‌سی اما‌مقصرشمایید
آقای روحانی! دشمنی آمریکا مسأله‌ای صحیح است اما شما باید پاسخگوی عملکرد ۷ ساله دولت خود و تأثیر آن بر اثربخشی بیش از پیش تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد کشور باشید.

تعادل بورس بعد از توقف موقت نوسان گیری روزانه
بازار سرمایه کشور در اولین روز هفته یک وضعیت مشابه با روزهای قبل را تجربه کرد. جایی که در دقایق ابتدایی در ادامه وضعیت روز چهارشنبه شاهد فشار خرید و رشد قیمت ها بودیم اما هرچه گذشت فشار عرضه ها بیشتر و بیشتر شد و شاخص کل به رشد چهار هزار واحدی بسنده کرد. این در حالی بود که در دقایق ابتدایی شاخص کل حدود ۲۳ هزار واحد رشد کرده بود.

تلاش تامین اجتماعی برای افزایش سن بازنشستگی | شامل چه کسانی می‌شود؟
نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی مطرح شده است، گفت: این قانون در صورت اجرایی شدن شامل حال بیمه‌شدگان جدید و افراد کم‌سابقه می‌شود.

قالیباف: خروج آمریکا تنها راه حل مشکلات عراق است/ تاکید بر اتصال راه‌آهن بصره
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه عراق تنها راه حل مشکلات این کشور را خروج آمریکا برشمرد و گفت: آمریکا آفت صلح و ثبات عراق و منطقه است.خبرگزاری فارس

رئیس‌جمهور ونزوئلا: به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم
رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به تحریم‌های اخیر ایالات متحده گفت، در عین حال که به همکاری با ایران و کشورهای دیگر ادامه می‌دهد، برنامه تولید تسلیحات بومی ‌را نیز پیش می‌برد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....