تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 14:19
کد خبر : 105408

مبانی اندیشه های رهبر چین در اداره کشور در قالب یک زندگی نامه

مبانی اندیشه های رهبر چین در اداره کشور در قالب یک زندگی نامه

عکس۱: در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۲، شی جین پینگ در حال دست تکان دادن برای خبرنگاران حاضر در نشست خبری پس از انتخاب او به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مشخص شدن دیگر اعضای دفتر سیاسی این کمیته اخیرا و در اولین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، شی جین پینگ

عکس۱: در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۲، شی جین پینگ در حال دست تکان دادن برای خبرنگاران حاضر در نشست خبری پس از انتخاب او به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مشخص شدن دیگر اعضای دفتر سیاسی این کمیته

اخیرا و در اولین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، شی جین پینگ بار دیگر به عنوان دبیرکل این کمیته انتخاب شد. لازم به ذکر است انتشار زندگی‌نامه دبیرکل هر دوره کمیته مرکزی حزب کمونیست چین توسط خبرگزاری های دولتی، از جمله خبرگزاری شین هوا یک امر مرسوم است.

در این زندگی‌نامه با پرداختن ارائه به داستان‌ها و جزئیات گوناگون، سیر رشد شی جین پینگ، جزئیات آموزش‌های خانواده و سابقه کاری او و دستاوردهایش در کشورداری معرفی شده است.

در این زندگی‌نامه آمده است: شی جین پینگ به عنوان اولین دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که پس از تاسیس جمهوری خلق چین متولد شده، غرور ناشی از ایستادگی ملت چین پس از ایجاد جمهوری خلق را احساس کرده و در قدمی فراتر، به منظور تقویت قدرت کشور، با شور و اشتیاق زیاد خود را وقف اصلاحات و گشایش درهای باز چین به روی جهان کرده و برنامه‌ریزی های سیستماتیکی را برای توسعه درازمدت چین انجام داده است؛ به این سبب، او در میان مردم بسیار محبوب است و مورد تایید و تحسین تعداد زیادی از محققان و مقامات خارجی نیز قرار گرفته است.

عکس۲: شی جین پینگ در جمع مردم، هنگام بازدید از مجتمع مسکونی «گو یوان شیانگ»، منطقه «تیان‌شان»، ارومچی، منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ (۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲)

طبق این زندگی‌نامه، ۱۰ سال پیش، زمانی که شی جین پینگ به قدرت رسید، چین به دومین قدرت اقتصادی جهان تبدیل شده بود اما همچنان با چالش‌های زیادی مانند فساد، آلودگی محیط‌ زیست، و فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا مواجه بود. از همین رو، او آغاز به اداره حزب مبتنی بر رویکرد «مدیریت جدی بر حزب در همه ابعاد» کرد و این موضوع، نقشی سرنوشت‌ساز در اصلاحات عمیق در حزب حاکم ایفا کرده است.

در این زندگی‌نامه همچنین آمده است: شی جین پینگ همچنین یادآور شده است که دموکراسی چین یک نوع دموکراسی مردمی در کل فرآیند است که در آن حل مشکلات مردم دنبال می‌شود و مانند دموکراسی‌هایی نیست که ماهیت دموکراسی صرفا در هنگام برگزاری رای‌گیری هویدا می شود و پس از رای‌گیری، وارد دوره خاموشی می‌شود.

در این مقاله همچنین نوشته شد: به عنوان اولین رئیس جمهور چین که در برابر قانون اساسی چین سوگند یاد کرده است، او «اداره قانونمدارانه کشور در همه جوانب» را مطرح کرد که انقلابی عمیق در حکمرانی بر چین به شمار می آید. او همچنین گفته است توسعه کشور باید به شکل مردم‌محور صورت گیرد و در راستای تحقق رفاه مشترک برای همه مردم، نظریه جدید«نوآوری، همآهنگی، توسعه سبز، گشایش و اشتراکگذاری» را مطرح کرده است.

در این مقاله همچنین با توصیف و مرور سفرهای متعدد وی به خارج از کشور و لحظات حضور او در برخی کنفرانس‌های بین‌المللی و یا رویدادهایی که در آن شی جین پینگ ابتکارات و تدابیر خود برای پیشبرد حل مسائل جهانی را مطرح کرده است، آمده که شی جین پینگ تنوع تمدن‌های بشری را ارزشمند می داند و مفهوم جامعه بشری با آینده مشترک را مطرح کرده است که این مفهوم، در منشور حزب کمونیست چین و تعداد زیادی از اسناد مهم سازمان ملل متحد نیز گنجانده شده است.

عکس ۳: شی جین پینگ و همسرش پنگ لیوان در حال گپ زدن با کشاورزان محلی در جریان یک دیدار رسمی از کاستاریکا ( ۳ ژوئن ۲۰۱۳)

این مقاله می‌افزاید، فرایند مدرنیزاسیون به سبک چینی تحت رهبری شی جین پینگ به منظور حل بسیاری از مشکلات مشترک در توسعه جامعه بشری به اجرا گذاشته شده و هدف از آن شکل گیری مجدد الگوی تمدن انسانی است.

طبق چشم‌انداز مطرح شده توسط شی جین پینگ، تا سال ۲۰۳۵، چین، به عنوان بزرگترین کشور در حال توسعه جهان، اساساً مدرنیزاسیون را محقق خواهد کرد و این موضوع به معنای آن خواهد بود که برای اولین بار در تاریخ بشر، کشوری با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر، وارد مدرنیزاسیون خواهد شد.

در این مقاله همچنین آمده است: در روند مدرنیزاسیون جهان، چین به روش منحصر به فرد خود دستاوردهای بزرگی را به دست آورده و حزب کمونیست چین نیز با این روش، به پیشرفت کل بشر کمک کرده است.

در پایان این زندگی‌نامه اشاره شده است: چین سفر جدیدی را آغاز کرده که در آن، از طریق مدرن سازی به سبک چینی، رستاخیز ملت چین تحقق خواهد یافت و با پایبندی بر مفهوم جامعه بشری با سرنوشت مشترک، به ساخت یک دنیای همراه با صلح پایدار، امنیت عمومی، رفاه مشترک، گشایش، فراگیری، پاکی و زیبایی کمک خواهد کرد.

این مقاله با پند چینی «راه دور و پر از چالشها است اما با تداوم راهپیمایی سرانجام به مقصد خواهیم رسید»، پایان می‌یابد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....